Ефективність копінг-стратегій вчителя як прояву його особистісного потенціалу

Автор(и)

  • А. В. Кіясь
  • А. В. Киясь
  • А. В. Киясь
  • A. V. Kijas
  • A. V. Kijas

DOI:

https://doi.org/10.18524/2304-1609.2009.17.136113

Анотація

У статті наведено дослідження копінг-поведінки вчителів. Розкривається сутність поняття “копінг”, яке включає певні соціально-психологічні та індивідуально-особистісні детермінанти. Виділяються основні характерис­тики феномена, який досліджується: функції копінгу, копінг-механізми, копінг-стратегії та копінг-ресурси. Розглядаються етапи копінг-поведінки, а також виділяються типи прояву копінг-стратегій. Виконується аналіз на­укових психологічних досліджень з даної проблеми, на основі якого ство­рений алгоритм копінг-поведінки. Досліджуються фактори, які сприяють ефективності копінг-поведінки. Визначаються пасивні копінг-стратегії, створюється алгоритм неефективного копінгу. Виділяються психологічні особливості копінг-поведінки вчителів. Встановлюються особистісно-професійні характеристики, які впливають на ефективність копінг-поведінки вчителів. Проводиться дослідження індивідуальних копінг-стратегій вчи­телів та їх роль в розвитку особистісного потенціалу педагогів 

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-05-31

Номер

Розділ

Статті