ЦІННІСНІ ОРІЄНТАЦІЇ СУЧАСНОЇ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ: МІЖДИСЦИПЛІНАРНИЙ ПІДХІД

Автор(и)

  • С. Є. Сосніхіна Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18524/2304-1609.2016.3(41).134534

Ключові слова:

цінності, ціннісні орієнтації, ціннісно-смислова сфера особистості, міждисциплінарний підхід, інтеріоризація цінностей, система цінностей, студентська молодь

Анотація

Стаття присвячена проблематиці у сфері психологічного дослідження ціннісних орієнтацій сучасної студентської молоді. У науковій роботі розглянуто актуальні визначення поняття «цінності» та «ціннісні орієнтації». Стаття містить змістовний міждисциплінарний аналіз: узагальнення останніх розробок та досліджень у сфері вивчення ціннісних орієнтацій студентів. Досліджено процес формування цінностей, розвиток і трансформація системи цінностей у період навчання та первинної професійної самореалізації. Особлива увага приділена визначенню особливостей ціннісних орієнтацій та динаміці розвитку даної особистісної категорії у студентів.

Біографія автора

С. Є. Сосніхіна, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди

Sosnikhina S. Ye.

Посилання

Baranivskyi, V. F. (2014). Tsinnisni oriientatsii studentskoi molodi ta yikh rol v konsolidatsii ukrainskoho suspilstva [Value orientations of students and their role in the consolidation of Ukrainian society]. Naukovyi visnyk KhNPU im. H. S. Skovorody. Seriya Filosofiya — Scientific Journal by H. S. Skovoroda KhNPU. Series Philosophy, Vol. 43, 39–52.

Voropaieva, V. H. (2013). Teoretyko-metodolohichni zasady rozvytku tsinnisnykh oriientatsii suchasnoi molodi v umovakh transformatsii suchasnoho suspilstva [Theoretical and methodological principles of value orientations’ development of modern youth in the transformation

of contemporary society]. Humanitarnyy visnyk ZDIA — Humanitarian Journal by ZDIA, Vol. 55, 257–267.

Davydova, Zh.V. (2010). Pedahohichna systema formuvannia dukhovno-tsinnisnykh oriientatsii studentskoi molodi [Pedagogical system of formation of spiritual value orientations of students]. Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii kultury — Journal by Kharkiv State Academy of Culture, 218–226.

Drach, S. V. (2010). Tsinnisni oriientatsii studentskoi molodi ukrainskoho suspilstva: sutnist ta dynamika [Value orientations of students in Ukrainian society: the nature and dynamics]. Zbirnyk naukovykh prats Khmelnytskoho instytutu sotsialnykh tekhnolohii Universytetu «Ukrayina» — Collection of scientific papers Khmelnytsky Institute of Social Technologies. University «Ukraine», Vol. 2, 26–30.

Ivanova, Yu.Yu. (2011). Doslidzhennia tsinnisnykh oriientatsii maibutnikh sotsialnykh pedahohiv [The research of value orientations of future social teachers]. Vytoky pedahohichnoyi maysternosti — The origins of pedagogical skills, Vol. 8 (2), 124–129.

Kadykova, T. A. (2002). Osoblyvosti dynamiky tsinnisnykh oriientatsii studentiv-psykholohiv [Features of the dynamics of value orientations of students-psychologists]. Extended abstract of candidate’s thesis. Odesa [in Ukrainian].

Kobernyk, L. O. (2008). Psykholohichni osoblyvosti tsinnisnykh oriientatsii studentiv vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladiv [Psychological features of students’ value orientations of higher educational establishments]. Naukovyi chasopys NPU im. M. P. Drahomanova. Seriya Psykholohichni nauky — Scientific journal by M. P. Drahomanov NPU. Series Psychological sciences, 23, 235–241.

Mazurchuk, E. O. & Mazurchuk, N. I. (2012). Sravnitelnyi analiz tsennostno-smyslovoi sfery studentov stran SNG (na primere Rossii i Ukrainy) [Comparative analysis of students’ value-semantic sphere in the CIS countries (for example in Russia and Ukraine)]. Pedagogicheskoe obrazovanie v Rossii — Pedagogical Education in Russia, 6, 189–193.

Morozova, S. V. (2013). Izuchenie spetsifiki vzaimosviazei tsennostnykh i smyslozhiznennykh orientatsii s lichnostnymi svoistvami studentov [The study of the specific in interlinkages of values and life orientations with students’ personality properties]. Vestnik Yuzhno-Uralskoho hosudarstvennoho universiteta. Seriia Psihologiia — Journal of the South Ural State University. Series Psychology, Vol. 6, 1, 27–33.

Ohneviuk, V. O. (2003). Osvita v systemi tsinnostei staloho liudskoho rozvytku [Education in the values’ system of the constant human development]. Monograph. Kyiv: Znannia Ukrainy [in Ukrainian].

Seryi, A. V. & Yanitskii, M. S. (1999). Tsennostno-smyslovaia sfera lichnosti [Value-semantic sphere of personality]. Kemerovo: Kemerovskii hosudarstvennyi universitet [in Russian].

Arbienina, V. L. & L. H. Sokurianska, L. H. (Eds.). (2012). Ukrainske studentstvo v poshukakh identychnosti [Ukrainian students in searching of identity]. Monograph. Kharkiv: KhNU imeni V. N. Karazina [in Ukrainian].

Shemyhon, N. Yu. (2008). Formuvannia tsinnisnykh oriientatsii maibutnikh pedahohiv u protsesi profesiinoi pidhotovky [Formation of value orientations of future teachers during professional preparation]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv [in Ukrainian].

Shcherbakova, Yu. (2014). Tsinnosti obiednanoi Yevropy [Values of the United Europe]. Monograph. Kyiv: Akademiia [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-04-26

Номер

Розділ

Статті