A dialog in education of teachers is attempt of realization of idea
DOI:
https://doi.org/10.18524/2304-1609.2008.13.136046Abstract
44 In the article suggest to be thoughtful above necessities and possibilities of existence of dialog in education, especially - academic education of teachers. We are accept germenevtical position: dialog it is a condition of the deep understanding itself in the “world”, “among Other”. A germenevtical prospect specifies on a value and complication of problem of dialog for reasonings above education. We come to the awareness, that determination of dialog to method of communication in a plan: a question is an answer, or method of negotiations for a decision or liquidation of conflicts, results in his reduction. Germenevtics understands a dialog as not form of vocal intercourse, but as method of joint life of people. On Martin Buber, a dialog is meeting of two people without mediators and concerning Other. The most important description of dialog is a mutual orientation of internal action. Two participating in the dialog of man must be turned to each other.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.
Публікація праць в Журналі здійснюється на некомерційній основі.
Після публікації автор має право опублікувати свою роботу в будь-якому іншому засобі масової інформації без дозволу редакції журналу, без посилання на журнал, але з повідомленням редакційної колегії журналу про публікацію своєї роботи в іншому засобі масової інформації.
Редакція має право віддати роботу автора на публікацію до іншого засобу масової інформації, але з дозволу автору.
Положення про конфіденційність
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.