School children with speech disorders = Школа для дітей з порушеннями мови
DOI:
https://doi.org/10.18524/2304-1609.2008.13.136038Abstract
Students with communication difficulty manifested by widely understood speech disorders are in a particularly difficult situation at school since speech constitutes a major medium of classroom interaction perceived as a tool for exchanging values and information. All physical, emotional and social aspects of human existence depend on communication skills in social interactions. It is estimated that approximately 30% of pre-school and elementary school children suffer from some forms of speech disorders. Their difficult psychological and social situation results from problems which on the one hand disturb the process of interaction with teachers and on the other and on the other create an unfavorable socio-metric situation or disturbance in the sphere of social relations. What is more they disturb the sphere of emotions and feelings which may be partly conditioned by the above mentioned unfavorable social situation. Additionally they hinder the process of entering interactions with peers. Limited options the communication with the environment create a communicative barrier which negatively affects the feeling of security and trust to other people in children. The paper reviews various approaches to the problem.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.
Публікація праць в Журналі здійснюється на некомерційній основі.
Після публікації автор має право опублікувати свою роботу в будь-якому іншому засобі масової інформації без дозволу редакції журналу, без посилання на журнал, але з повідомленням редакційної колегії журналу про публікацію своєї роботи в іншому засобі масової інформації.
Редакція має право віддати роботу автора на публікацію до іншого засобу масової інформації, але з дозволу автору.
Положення про конфіденційність
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.