ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2304-1609.2018.2(48).145684Ключові слова:
психологічний супровід, діти з особливими освітніми потребами, етапи психологічного супроводуАнотація
В статті представлений теоретичний аналіз сучасної наукової літератури з проблеми вивчення психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в спеціальних та інклюзивних навчальних закладах. Виділено такі основні підходи до питань психологічного супроводу, як командний підхід, системно-орієнтаційний підхід, комплексність педагогічної діяльності вчителів та асистентів, толерантне ставлення. Автором описані принципи психолого-педагогічного супроводу: принцип «на боці дитини», безперервність супроводу, мультидисциплінарність супроводу, автономність. На основі даних спеціальної літератури уточнено поняття «психологічний супровід». Як висновок зазначено, що проблема вирішена недостатньо, як теоретично, так і практично. Тому подальші дослідження з даного питання є перспективними.
Посилання
Berezhnaia, O. V. (2005). Psykholoho-pedahohycheskoe soprovozhdenye detei-syrot kak sredstvo ykh sotsyalyzatsyy [Psychological and pedagogical support of orphans as a means of their socialization]. Candidate’s thesis. Stavropol [in Russian].
Zhuravel, A. P. (2006). Psykholohichnyi suprovid operatyvno-sluzhbovoi diialnosti osobovoho skladu pidrozdiliv okhorony derzhavnoho kordonu Ukrainy [Psychological support of operative-service activity of the personnel of the units of the state border guard of Ukraine]. Extended abstract of сandidate’s thesis. Khmelnytskyi [in Ukrainian].
Zeer, Э. F. (2003). Psykholohyia professyi [Psychology of professions]. Ekaterynburh [in Russian].
Yokubauskaite, Y. K. (2007). Psykholoho-pedahohycheskye vozmozhnosty detei s ohranychennыmy vozmozhnostiamy v zdorove v obrazovatelnom prostranstve obshcheobrazovatelnoi shkolы [Psihologo-pedagogical possibilities of children with the limited possibilities in health in educational space of a comprehensive school]. N. Novhorod [in Russian].
Kobylchenko, V. V. (2010). Teoretyko-metodychni zasady psykholohichnoho suprovodu pidlitkiv z hlybokymy porushenniamy zoru [Theoretical and methodical bases of psychological support of teenagers with deep infringements of sight]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Prokhorenko, L. I. (2017) Eksperymentalna model formuvannia samorehuliatsii navchalnoi diialnosti shkoliariv iz zatrymkoiu psykhichnoho rozvytku [Experimental model for the formation of the self-regulation of educational activity of schoolchildren with delay of mental development]. Visnyk Odeskoho natsionalnoho universytetu — Bulletin of Odessa National University. 22 (3 (45)), 52–61. [in Ukrainian].
Sokolova, H. B. (2017). Problema psykholoho-pedahohichnoho suprovodu ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy v naukovykh doslidzhenniakh [The problem of psychological and pedagogical support of children with special educational needs in scientific researches]. Visnyk Odeskoho natsionalnoho universytetu — Bulletin of Odessa National University. 22 (4 (46)), 52–59. [in Ukrainian].
Sukhovershyna, Yu.V. (2006). Psykholohycheskoe soprovozhdenye lychnostno-professyonalnoho razvytyia studenta sluzhboi praktycheskoi psykholohyy vuza [Psychological accompaniment of personal and professional development of the student with the service of practical psychology of the university]. Candidate’s thesis. Kursk [in Russian].
Chernykova, T. V. (2003). Psykholohycheskaia podderzhka v obrazovanyy [Psychological support in education]. Moscow: MPA-Press, [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.
Публікація праць в Журналі здійснюється на некомерційній основі.
Після публікації автор має право опублікувати свою роботу в будь-якому іншому засобі масової інформації без дозволу редакції журналу, без посилання на журнал, але з повідомленням редакційної колегії журналу про публікацію своєї роботи в іншому засобі масової інформації.
Редакція має право віддати роботу автора на публікацію до іншого засобу масової інформації, але з дозволу автору.
Положення про конфіденційність
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.