ИНДИВИДУАЛЬНО-ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ПРЕДПОСЫЛКИ УСПЕШНОСТИ ФАСИЛИТАЦИИ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2304-1609.2015.4%20(38).135000Ключевые слова:
фасилитация, фасилятивный потенциал, психологические качества, черты личности, индивидуально-психологические предпосылкиАннотация
В статье изложены основные результаты исследования действенности выделенных на предыдущем этапе работы индивидуально-психологических предпосылок совершения фасилитации, их достоверности и достаточной репрезентативности в предвидении успешности данного процесса. Произведена их всесторонняя проверка с помощью «обратной связи» — получения сведений от объектов фасилятивного влияния — учеников, а также их родителей, школьного психолога и др.
Библиографические ссылки
Butko, S. S. (2011). Realizatsiya fasilitativnoy funktsii v inoyazychnom obshchenii s mladshimi shkol’nikami (na primere slaboslyshashchikh detey). Molodoi uchionyi, 6 (2),138–144.
Kazanzhy, M. I. (2013). Osobennosti prognozirovaniya fasilyativnosti po izmerennym psikhologicheskim kharakteristikam. Izvestiya Irkutskogo gosudarstvennoho universiteta. Seriya «Psikhologiya». 2, 33–40.
Kazanzhy, M. I. (2013). Rozvytok fasylyatyvnosti — deyaki napryamky praktychnoyi roboty. Modern Tendencies in the Pedagogical Science of Ukraine and Israel: the way to integration, 4, 187–191.
Kovaleva, I. V. (2011). Proektirovanie fasilitatsionnoy deyatel’nosti pedagoga: resursy i sredstva. Vestnik KemHU, 2 (46), 76–80.
Lytvyn, I. M. (2011). Formuvannya fasylitatyvnykh umin’ sotsial’noho pedahoha. Visnyk Cherkas’koho universytetu, 203(III), 49–52.
Molokanov, M. V. (1995). Dvukhmernoe prostranstvo modelei kommunikativnogo vzaimodeistviya. Voprosy psikhologii, 5, 51–60.
Nosova, N. V. (2007). Osobystisni determinant humanizatsiyi vzayemyn u pedagogichnomu protsesi. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv.
Pushkina, O. V. (2011). Razvitiye fasilitatsionnogo stilya obshcheniya uchitelya v pedagogicheskom vzaimodeystvii. Mir nauki, kul’tury i obrazovaniya, 5 (30), 172–174.
Rodzhers, N. (2007). Fasilitatsiya tvorchestva. Voprosy psykhologii, 6, 64–73.
Fil’ T. A., (2013). Strukturno-soderzhatel’nyye kharakteristiki gotovnosti k fasilitatsii u budushchikh uchiteley nachal’nykh klassov. Extended abstract of candidate’s thesis. Kemerovo.
Shakhmatova, O. N. & Shunyna, Y. V. (2003). Psikhologicheskie osobennosti lichnosti pedagoga-fasilitatora. Retrieved from: http://www.pspu.ac.ru/sci_conf_janpis_shahmatova.
shtml.
Bratchenko, S. L. (2001). Ekzistentsial’naya psykhologiya glubinnogo obshcheniya. Uroki Dzheyimsa Byudzhentalya. Moscow: «Smysl». Retrieved from http://www.psylib.ukrweb.net/books/brats01/index.htm.
The American Society for Study and Development (2008). 10 steps to effective facilitation. Baltimore: Victor Graphics Inc.
Basic facilitation skills (2002). Milwaukee: ASQ.
Berry, M. (1993). Changing perspectives on facilitation skills development. Journal of European Industrial Training, 17 (3), 23–32.
Warihay, F. D. (1992). Are good facilitators born or can they be developed? Journal for Quality and Participation, 15 (1), 60–63.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.
Публікація праць в Журналі здійснюється на некомерційній основі.
Після публікації автор має право опублікувати свою роботу в будь-якому іншому засобі масової інформації без дозволу редакції журналу, без посилання на журнал, але з повідомленням редакційної колегії журналу про публікацію своєї роботи в іншому засобі масової інформації.
Редакція має право віддати роботу автора на публікацію до іншого засобу масової інформації, але з дозволу автору.
Положення про конфіденційність
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.