ACTIVE METHODS OF TEACHING THE FUNDAMENTALS OF THE ORGANIZATION OF SOCIAL AND PSYCHOLOGICAL TRAINING
DOI:
https://doi.org/10.18524/2304-1609.2014.2%20(32).135079Keywords:
socio-psychological training, interactive learning methodAbstract
The article presents the results of approbation of the program studies which is used to teach students the Department of Psychology to the theoretical and practical foundations of organizing and conducting socio-psychological training. Now the method of psychological training is more popular into the various spheres of life and there is one of the methods of interactive learning which helps to link theoretical knowledge with practice promotes the development of creative abilities of the individual, to improve communication skills and professional skills, opens the way of self-actualization.
Main objectives of the course is the study of theoretical aspects and methodology of socio-psychological training; mastery and further the free use of professional terminology, introduction to the internal environment and organizational aspects of the socio-psychological training, with the basic directions of training activity; formation of students’ internal professional motivation, professional communication skills.
The proposed training course facilitates the acquisition of skills intelligent application of theoretical and practical knowledge that is accumulated during the training of future psychologists. The use of active and interactive forms and methods of training provides their effective assimilation of because they are included in the individual experience of the student.
References
Vachkov I. V. Osnovy tekhnologii gruppovogo treninga / Vachkov I. V. — M.: Os’-89, 1999. — 256 s.
Emel’ianov Iu. N. Aktivnoe sotcial’no-psihologicheskoe obuchenie / Emel’ianov Iu. N. — Leningrad: Izdatel’stvo Leningradskogo universiteta, 1985. — 166 s.
Zai’tceva T. V. Teoriia psihologicheskogo treninga. Psihologicheskii trening kak instrumental’noe dei’stvie / Zai’tceva T. V. — SPb.: Rech’, 2002. — 80 s.
Petrovskaia L. A. Kompetentnost’ v obshchenii. Sotcial’no-psihologicheskii’ trening / Petrovskaia L. A. — M.: Izd. MGU, 1989. — 216 s.
Tіmoshchuk І. G. Spetcifіka formuvannia vіdpovіdal’nostі psihologa-praktika / І. G. Tіmoshchuk // Praktichna psihologіia ta sotcіal’na robota. — 2004. — № 7. — S. 9–15.
Iacenko T. S. Aktivnoe sotcial’no-psihologicheskoe obuchenie: teoriia, protcess, praktika: Uchebnoe posobie / Iacenko T. S., Kmit Ia. M., Alekseenko B. M. — KHmel’nitckii’: NAPVU, 2002. — 792 s.
Zmeyov S. I. Andragogika: osnovy’ teorii, istorii i tekhnologii obucheniia vzrosly’kh./ Zmeyov S. I. — M.: PER SE’, 2007. — 272 s.
Gromkova M. T. Andragogika: teoriia i praktika obrazovaniia vzroslykh: Ucheb.posobie dlia sistemy’ dop. prof. obrazovaniia; dlia studentov vuzov / M. T. Gromkova. — M.: IUNITIDANA, 2005. — 495 s.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.
Публікація праць в Журналі здійснюється на некомерційній основі.
Після публікації автор має право опублікувати свою роботу в будь-якому іншому засобі масової інформації без дозволу редакції журналу, без посилання на журнал, але з повідомленням редакційної колегії журналу про публікацію своєї роботи в іншому засобі масової інформації.
Редакція має право віддати роботу автора на публікацію до іншого засобу масової інформації, але з дозволу автору.
Положення про конфіденційність
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.