SPECIAL FEATURES OF TRAINING THE VOLUNTEERS IN RENDERING THE EMERGENCY PSYCHOLOGICAL AID BY TELEPHONE
DOI:
https://doi.org/10.18524/2304-1609.2016.1%20(39).134083Keywords:
telephone service of psychological aid, telephone counseling, emergency psychological aid by telephone, principles of the emergency psychological aid by telephoneAbstract
The article is devoted to a problem of training the volunteers in rendering the emergency psychological aid by telephone. The importance of express training of volunteers to work in the telephone services of psychological aid in the conditions of emergency and crisis situations in society is proved. The main advantages and limitations of telephone counseling are considered. The content of training programs is revealed, and the basic forms and directions of training the volunteers as well as the main conditions for study organization are considered. The main goals and objectives of training programs in crisis telephone counseling for volunteers are defined. The specific features of work of the volunteers in rendering the emergency psychological aid by telephone in the conditions of public crises are defined. The main tasks of the emergency psychological aid by telephone are defined. The basic principles of practical activities of telephone service of the emergency psychological aid are revealed. The generalized experience results of the development, organization and carrying out educational programs for training the volunteers to work in the service of the emergency psychological aid by telephone are presented.References
Alekseeva, I. A. & Novoselskiy, I. G. (2005). Zhestokoe obraschenie s rebenkom. Prichinyi. Posledstviya. Pomosch [Child abuse. Causes. Effects. Help]. Moscow: Genezis [in Russian].
Litvinenko, L. I. (2015). Helpline: organization, content and methodology of rendering psychological aid in the modern domestic conditions. Psychological aid to those affected as a result of traumatic events: textbook of methods. L. I. Litvinenko, Z. G. KIsarchuk, Ya. M. Omelchenko, G. P. Lazos, L. I. Litvinenko, L. G. Tsarenko (Ed.); Kyiv: TOV «Vidavnitstvo «Logos»».
Lukovtseva, Z. V. & Matyuhina, I. V. (2009). Formation of competences in the field of crisis counseling in the course of practice on a telephone hotline. Children’s helpline: problems, solutions, prospects for the development. Yu. M. Zabrodin. Moscow: MGPPU.
Morozov, V. V. (2006). Sluzhba ekstrennoy psihologicheskoy pomoschi «Telefon doveriya»: Uchebnoe posobie [Emergency psychological service «Helpline»]. Chelyabinsk: Izd-vo YuUrGU [in Russian].
Mohovikov, A. N. (2001). Telefonnoe konsultirovanie [Telephone counseling]. Moscow: Smyisl [in Russian].
Orlova, E. V. (2009).The development of psychological cases as a way to improve the professional competence of a psychologist-operator of the children’s helpline. Children’s helpline: problems, solutions, prospects for the development. Yu. M. Zabrodin. Moscow: MGPPU.
Uvarova, S. (Eds.). (2015). The practical guidance for psychologists and social workers. The organization of social and psychological assistance to the children and their families displaced to the regions of Ukraine from the temporarily occupied territories and the areas of anti-terrorist operation. Kyiv: Etna-1.
Hachaturyan, S. D. (2000). Psihologicheskie usloviya effektivnosti funktsionirovaniya «Telefonov Doveriya» [Psychological conditions for the efficiency of «Helpline» functioning]. Vladimir [in Russian].
Downloads
Published
Issue
Section
License
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.
Публікація праць в Журналі здійснюється на некомерційній основі.
Після публікації автор має право опублікувати свою роботу в будь-якому іншому засобі масової інформації без дозволу редакції журналу, без посилання на журнал, але з повідомленням редакційної колегії журналу про публікацію своєї роботи в іншому засобі масової інформації.
Редакція має право віддати роботу автора на публікацію до іншого засобу масової інформації, але з дозволу автору.
Положення про конфіденційність
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.