АГРЕСИВНА ПОВЕДІНКА В КОНТЕКСТІ ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ’Я СТАРШИХ ШКОЛЯРІВ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2304-1609.2017.1(43).135752Ключові слова:
підлітки, агресивна поведінка, психічне здоров’я, батьківська участьАнотація
Стаття являє собою емпіричне дослідження, яке було проведено для вивчення феномена агресивної поведінки в контексті психічного здоров’я підлітків. За допомогою опитувальника SEYLE були досліджені учні віком від дванадцяти до вісімнадцяти років десяти шкіл міста Одеси, Україна (n = 589). Встановлено, що дівчатка частіше були помічені в емоційних, а хлопчики в фізичних проявах агресії. Було відзначено, що підлітки з високим рівнем батьківської участі рідше відзначали у себе прояви агресивної поведінки. Встановлено прямо пропорційний зв’язок між низьким соціоекономічним статусом, буллінгом, поганим самопочуттям, інтернет-залежністю і агресивною поведінкою старшокласників. Виявлено, що підлітки, які повідомляли про агресивні прояви, частіше помічали у себе наявність психосоматичних порушень, були більш схильними до ризикової і суїцидальної поведінки.Посилання
Vihor, S. (2014). Projavi ta prichini nasillja v osvіtn’omu seredovishhі [Manifestations and causes of violence in the educational environment]. Proceedings from The childhood without violence: community, school and family in protecting the rights of children 14’: Mezhdunarodnaia nauchno- prakticheskaia konferentsiia (29–30 kvit. 2014 hoda) –– International Scientific and Practical Conference. (pp. 147–150). Ternopil: Stereoart [in Russian].
Vorob’ev, R. (2014). Prichini ta peredumovi shkіl’nogo nasillja [Causes and prerequisites of school violence]. Proceedings from The childhood without violence: community, school and family in protecting the rights of children 14’: Mezhdunarodnaia nauchno- prakticheskaia konferentsiia (29–30 kvit. 2014 hoda) — International Scientific and Practical Conference. (pp. 151–152). Ternopil: Stereoart [in Russian].
Ljashh, O. P. (2006). Psihologіchna profіlaktika agresivnih projavіv v uchnіv profesіjnotehnіchnih navchal’nih zakladіv [Psychological prevention of aggressive manifestations in vocational-technical schools]. Kyiv [in Russian].
Chernjakova, A. (2010). Pedagogіchnі strategії zapobіgannja ta podolannja nasil’stva v zagal’noosvіtnіh shkolah : dosvіd SShA [Teaching strategies to prevent and combat violence in schools: the US experience]. Sumy: Vidavnictvo Vіnnichenko Mikola Dmitrovich [in Russian].
Dukes RL, Stein JA, Zane JI. Gender di erences in the relative impact of physical and relational bullying on adolescent injury and weapon carrying. Journal of School Psychology, 2010, 48(6):511–532.
Laufer A, Harel Y. The role of family, peers and school perceptions in predicting involvement in youth violence. International Journal of Adolescent Medicine and Health, 2003, 15(3):235–244.
Pickett W et al., HBSC Violence and Injuries Writing Group. Cross-national study of fighting and weapon carrying as determinants of adolescent injury. Pediatrics, 2005, 116(6):855–863.
Rappaport N., THOMAS C. Resent research findings on agressive and violent behavior in youth: Implications for clinical assessment and intervention / Journal of adolescent health, 2004;35:260–277.
Romer D et al. Does adolescent risk taking imply weak executive function? A prospective study of relations between working memory performance, impulsivity, and risk taking in early adolescence. Developmental Science, 2011, 14(5):1119–1133.
Rothbaum F, Weisz JR. Parental care giving and child externalizing behavior in non-clinical samples: A meta-analysis. Psychological Bulletin. 1994;116:55–74.
Rozanov V. A., Ukhanova A. I, Rakhimkulova A. V. Meaning in life — relation to mental health indicators, self-perception, suicidal thoughts and attempts in adolescents. In.:15th European symposium on suicide and suicidal behavior Abstract Book (Tallinn, 27. — 30.08.2014). — Р. 147–147.
Sosin DM et al. Fighting as a marker for multiple problem behaviors in adolescents. Journal of Adolescent Health, 1995, 16(3):209–215.
Sousa S et al. Violence in adolescents: social and behavioural factors. Gaceta Sanitaria, 2010, 24(1):47–52.
Wasserman D. Saving and Empowering Young Lives in Europe (SEYLE): a randomized controlled trial / D. Wasserman, V. Carli, C. Wasserman et al. // BMC Public Health. — 2010 — No. 10. — P. 192–206.
Zahn-Waxler C et al. Young children’s representations of conflict and distress: a longitudinal study of boys and girls with disruptive behavior problems. Development and Psychopathology, 2008, 20(1):99–119.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.
Публікація праць в Журналі здійснюється на некомерційній основі.
Після публікації автор має право опублікувати свою роботу в будь-якому іншому засобі масової інформації без дозволу редакції журналу, без посилання на журнал, але з повідомленням редакційної колегії журналу про публікацію своєї роботи в іншому засобі масової інформації.
Редакція має право віддати роботу автора на публікацію до іншого засобу масової інформації, але з дозволу автору.
Положення про конфіденційність
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.