АГРЕСИВНА ПОВЕДІНКА В КОНТЕКСТІ ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ’Я СТАРШИХ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2304-1609.2017.1(43).135752

Ключові слова:

підлітки, агресивна поведінка, психічне здоров’я, батьківська участь

Анотація

Стаття являє собою емпіричне дослідження, яке було проведено для вивчення феномена агресивної поведінки в контексті психічного здоров’я підлітків. За допомогою опитувальника SEYLE були досліджені учні віком від дванадцяти до вісімнадцяти років десяти шкіл міста Одеси, Україна (n = 589). Встановлено, що дівчатка частіше були помічені в емоційних, а хлопчики в фізичних проявах агресії. Було відзначено, що підлітки з високим рівнем батьківської участі рідше відзначали у себе прояви агресивної поведінки. Встановлено прямо пропорційний зв’язок між низьким соціоекономічним статусом, буллінгом, поганим самопочуттям, інтернет-залежністю і агресивною поведінкою старшокласників. Виявлено, що підлітки, які повідомляли про агресивні прояви, частіше помічали у себе наявність психосоматичних порушень, були більш схильними до ризикової і суїцидальної поведінки.

Посилання

Vihor, S. (2014). Projavi ta prichini nasillja v osvіtn’omu seredovishhі [Manifestations and causes of violence in the educational environment]. Proceedings from The childhood without violence: community, school and family in protecting the rights of children 14’: Mezhdunarodnaia nauchno- prakticheskaia konferentsiia (29–30 kvit. 2014 hoda) –– International Scientific and Practical Conference. (pp. 147–150). Ternopil: Stereoart [in Russian].

Vorob’ev, R. (2014). Prichini ta peredumovi shkіl’nogo nasillja [Causes and prerequisites of school violence]. Proceedings from The childhood without violence: community, school and family in protecting the rights of children 14’: Mezhdunarodnaia nauchno- prakticheskaia konferentsiia (29–30 kvit. 2014 hoda) — International Scientific and Practical Conference. (pp. 151–152). Ternopil: Stereoart [in Russian].

Ljashh, O. P. (2006). Psihologіchna profіlaktika agresivnih projavіv v uchnіv profesіjnotehnіchnih navchal’nih zakladіv [Psychological prevention of aggressive manifestations in vocational-technical schools]. Kyiv [in Russian].

Chernjakova, A. (2010). Pedagogіchnі strategії zapobіgannja ta podolannja nasil’stva v zagal’noosvіtnіh shkolah : dosvіd SShA [Teaching strategies to prevent and combat violence in schools: the US experience]. Sumy: Vidavnictvo Vіnnichenko Mikola Dmitrovich [in Russian].

Dukes RL, Stein JA, Zane JI. Gender di erences in the relative impact of physical and relational bullying on adolescent injury and weapon carrying. Journal of School Psychology, 2010, 48(6):511–532.

Laufer A, Harel Y. The role of family, peers and school perceptions in predicting involvement in youth violence. International Journal of Adolescent Medicine and Health, 2003, 15(3):235–244.

Pickett W et al., HBSC Violence and Injuries Writing Group. Cross-national study of fighting and weapon carrying as determinants of adolescent injury. Pediatrics, 2005, 116(6):855–863.

Rappaport N., THOMAS C. Resent research findings on agressive and violent behavior in youth: Implications for clinical assessment and intervention / Journal of adolescent health, 2004;35:260–277.

Romer D et al. Does adolescent risk taking imply weak executive function? A prospective study of relations between working memory performance, impulsivity, and risk taking in early adolescence. Developmental Science, 2011, 14(5):1119–1133.

Rothbaum F, Weisz JR. Parental care giving and child externalizing behavior in non-clinical samples: A meta-analysis. Psychological Bulletin. 1994;116:55–74.

Rozanov V. A., Ukhanova A. I, Rakhimkulova A. V. Meaning in life — relation to mental health indicators, self-perception, suicidal thoughts and attempts in adolescents. In.:15th European symposium on suicide and suicidal behavior Abstract Book (Tallinn, 27. — 30.08.2014). — Р. 147–147.

Sosin DM et al. Fighting as a marker for multiple problem behaviors in adolescents. Journal of Adolescent Health, 1995, 16(3):209–215.

Sousa S et al. Violence in adolescents: social and behavioural factors. Gaceta Sanitaria, 2010, 24(1):47–52.

Wasserman D. Saving and Empowering Young Lives in Europe (SEYLE): a randomized controlled trial / D. Wasserman, V. Carli, C. Wasserman et al. // BMC Public Health. — 2010 — No. 10. — P. 192–206.

Zahn-Waxler C et al. Young children’s representations of conflict and distress: a longitudinal study of boys and girls with disruptive behavior problems. Development and Psychopathology, 2008, 20(1):99–119.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-28

Номер

Розділ

Статті