СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ЧИННИКИ ФОРМУВАННЯ АСЕРТИВНОЇ ПОВЕДІНКИ СТУДЕНТІВ-ПСИХОЛОГІВ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2304-1609.2017.2(44).135465Ключові слова:
асертивна поведінка, соціальні чинники, професійна ідентичність, соціометричний статус, фасилітація, психологічний кліматАнотація
Представлено результати дослідження психосоціальних чинників формування асертивної поведінки. Асертивна поведінка розглядається як самоутверджувальна активність, що виражається, передусім, в самостійності, незалежності від інших, в умінні відстоювати свої права та думки при самоповазі й повазі до інших. Визначено особливості формування асертивної поведінки студентів-психологів залежно від соціально-психологічних (рівень професійної ідентичності, соціометричний статус у студентській групі, соціально-психологічний клімат) чинників. У дослідженні використовувались стандартизовані методики відповідно до мети. Проаналізовано стан сформованості асертивної поведінки студентів-психологів в залежності від соціально-психологічних чинників під час навчання у внз.
Посилання
Korobkova T. A. (2000). Assertivnost kak vid pedagogicheskoy kommunikatsii [Assertiveness as a kind of pedagogical communication]. Sbornik nauchnykh trudov konferentsii «Vysokie tekhnologii v pedagogicheskom protsesse» — Collection of scientific works of the conference «High technology in the pedagogical process». (pp. 138–139). N. Novgorod: Izd. VIPI. [in Russian].
Krinchik Ye. P. (2006). Nekotorye problemy professionalnogo stanovleniya studentov na fakultete psikhologii MGU. [Some problems of professional formation of students at the faculty of psychology of MGU]. Vestnik MGU (Seriya 14 : Psikhologiya). — Bulletin of the MGU (Series 14: psychology), 1, 82–89. [in Russian].
Medvedieva S. A. (2008) Asertyvnist maibutnikh praktychnykh psykholohiv: dosvid vyvchennia [Assertiveness future practical psychologists: learning experience]. Sotsialni tekhnolohii: aktualni problemy teorii ta praktyky: mizhvuzivskyi zb. nauk. pr. Social technologies : actual problems of theory and practice: interuniversity collection of scientific works. Yu. Bohomaz, L. F. Burlachuk (Ed.); issue 39–40, 234–240. Odessa: Astroprynt. [ in Ukrainian].
Podoliak L. H. & Yurchenko V. I. (2006) Psykholohiia vyshchoi shkoly: navchalnyi posibnyk dlia mahistriv i aspirantiv [Higher school of psychology: textbook for masters and PhD students]. Kiev: TOV «Fil-studiia». [ in Ukrainian].
Chepelieva N. V. & Poviakel N. I. (1998) Teoretychne obgruntuvannia modeli osobystosti praktychnoho psykholoha [Theoretical substantiation of the model of personality of a practical psychologist] // Psykholohiia. zb. nauk. prats. — Psychology. Collection of scientific articles, issue 3, 35–41, Kiev: NPU im. M. P. Drahomanova. [ in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.
Публікація праць в Журналі здійснюється на некомерційній основі.
Після публікації автор має право опублікувати свою роботу в будь-якому іншому засобі масової інформації без дозволу редакції журналу, без посилання на журнал, але з повідомленням редакційної колегії журналу про публікацію своєї роботи в іншому засобі масової інформації.
Редакція має право віддати роботу автора на публікацію до іншого засобу масової інформації, але з дозволу автору.
Положення про конфіденційність
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.