СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ЧИННИКИ ФОРМУВАННЯ АСЕРТИВНОЇ ПОВЕДІНКИ СТУДЕНТІВ-ПСИХОЛОГІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2304-1609.2017.2(44).135465

Ключові слова:

асертивна поведінка, соціальні чинники, професійна ідентичність, соціометричний статус, фасилітація, психологічний клімат

Анотація

Представлено результати дослідження психосоціальних чинників формування асертивної поведінки. Асертивна поведінка розглядається як самоутверджувальна активність, що виражається, передусім, в самостійності, незалежності від інших, в умінні відстоювати свої права та думки при самоповазі й повазі до інших. Визначено особливості формування асертивної поведінки студентів-психологів залежно від соціально-психологічних (рівень професійної ідентичності, соціометричний статус у студентській групі, соціально-психологічний клімат) чинників. У дослідженні використовувались стандартизовані методики відповідно до мети. Проаналізовано стан сформованості асертивної поведінки студентів-психологів в залежності від соціально-психологічних чинників під час навчання у внз.

Посилання

Korobkova T. A. (2000). Assertivnost kak vid pedagogicheskoy kommunikatsii [Assertiveness as a kind of pedagogical communication]. Sbornik nauchnykh trudov konferentsii «Vysokie tekhnologii v pedagogicheskom protsesse» — Collection of scientific works of the conference «High technology in the pedagogical process». (pp. 138–139). N. Novgorod: Izd. VIPI. [in Russian].

Krinchik Ye. P. (2006). Nekotorye problemy professionalnogo stanovleniya studentov na fakultete psikhologii MGU. [Some problems of professional formation of students at the faculty of psychology of MGU]. Vestnik MGU (Seriya 14 : Psikhologiya). — Bulletin of the MGU (Series 14: psychology), 1, 82–89. [in Russian].

Medvedieva S. A. (2008) Asertyvnist maibutnikh praktychnykh psykholohiv: dosvid vyvchennia [Assertiveness future practical psychologists: learning experience]. Sotsialni tekhnolohii: aktualni problemy teorii ta praktyky: mizhvuzivskyi zb. nauk. pr. Social technologies : actual problems of theory and practice: interuniversity collection of scientific works. Yu. Bohomaz, L. F. Burlachuk (Ed.); issue 39–40, 234–240. Odessa: Astroprynt. [ in Ukrainian].

Podoliak L. H. & Yurchenko V. I. (2006) Psykholohiia vyshchoi shkoly: navchalnyi posibnyk dlia mahistriv i aspirantiv [Higher school of psychology: textbook for masters and PhD students]. Kiev: TOV «Fil-studiia». [ in Ukrainian].

Chepelieva N. V. & Poviakel N. I. (1998) Teoretychne obgruntuvannia modeli osobystosti praktychnoho psykholoha [Theoretical substantiation of the model of personality of a practical psychologist] // Psykholohiia. zb. nauk. prats. — Psychology. Collection of scientific articles, issue 3, 35–41, Kiev: NPU im. M. P. Drahomanova. [ in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-26

Номер

Розділ

Статті