ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ПІЗНАВАЛЬНОЇ І МОВЛЕННЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У РОЗУМОВО ВІДСТАЛИХ ДОШКІЛЬНИКІВ

Автор(и)

  • О. Мамічева Донбаський державний педагогічний університет, Ukraine
  • В. Кордонець Донбаський державний педагогічний університет, Ukraine
  • А. Габелко Харківський обласний спеціалізований будинок дитини № 1, Ukraine
  • А. Пестуненко Харківський обласний спеціалізований будинок дитини № 1, Ukraine
  • Г. Стрілецька Донбаський державний педагогічний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18524/2304-1609.2017.2(44).135405

Ключові слова:

мовленнєва діяльність, пізнавальна активність, розумово відсталі дошкільники, емоційно-вольова сфера, ігрова діяльність, розумові задачі

Анотація

У статті висвітлено проблему активізації мовленнєвої та пізнавальної діяльності розумово відсталих дошкільників у грі. Було розроблено та апробовано систему корекційної роботи з даною категорією дітей, яка викликала у них інтерес до пошукової діяльності, забезпечувала правильне співвідношення наочного і словесного матеріалу в навчанні, дозволяла використовувати необхідну кількість повторень при відсутності втоми і виснажливості. У спеціально організованому навчанні було створено умови для формування у дошкільників умінь орієнтуватися на суттєві ознаки предметів і явищ, встановлювати логічні зв’язки, порівнювати, доводити, перебудовувати і уточнювати знання. Важливим моментом для формування мовленнєвої і пізнавальної активності є вироблення у дітей мотивації до пізнавальної діяльності, потреби вирішувати нескладні мислительні задачі, одержувати від правильно виконаної роботи позитивні емоції.

Посилання

Vyigotskiy, L. S. (1996). Myishlenie i rech: Psihologichekie issledovaniya. Moskva: Labirint [in Russian].

PIrozhenko, T. O. (2005). Movlennya ditini: PsihologIya movlennEvih dosyagnen ditini. Kyiv: Glavnik [in Ukrainian].

Sheremet, M. K. (Eds.). (2010). LogopedIya (2nd ed., rev.). Kyiv: Slovo [in Ukrainian].

Sinov, V. M., MatveEva, M. P., HohlIna, O. P. (2008). PsihologIya rozumovo vIdstaloYi ditini. Kyiv: Znannya [in Ukrainian].

Stadnenko, N. M., Matveeva, M. P., ObuhIvska, A. G. (2002). Narisi z olIgofrenopsihologiyi. N. M. Stadnenko (Ed.). Kam’yanets-Podilskiy: Kam’yanets-Podilskiy universitet, informatsiyno-vidavnichiy viddil [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-26

Номер

Розділ

Статті