ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ОСОБЛИВОСТЕЙ ПРОЯВУ ПРОСОДИЧНОГО КОМПОНЕНТА МОВЛЕННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ: РЕЗУЛЬТАТИ ЕМПІРИЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2304-1609.2017.2(44).135221

Ключові слова:

дошкільний вік, просодичний компонент мовлення, тривожність, самооцінка, властивості темпераменту

Анотація

В статті представлено результати емпіричного дослідження просодичного компонента мовлення дітей дошкільного віку. Подано порівняльний аналіз особливостей прояву просодичного компонента мовлення дітей середніх і старших груп дошкільних навчальних закладів. Досліджено індивідуально-психологічні особливості дошкільників: властивості темпераменту, самооцінка та тривожність. Доведено, що більшість досліджуваних в обох групах мають низький рівень майже за всіма показниками просодичного компонента мовлення, а саме сприйняття і відтворення ритму, інтонації, тембру, логічного наголосу, темпо-ритмічної організації, які супроводжуються підвищеним рівнем тривожності, заниженою самооцінкою, а також переважанням негативних проявів стосовно властивостей темпераменту дітей дошкільного віку.

Посилання

Artemova, E. E. (2008). Formirovanie prosodiki u doshkolnikov s rechevyimi narusheniyami [Formation of prosody in preschool children with speech disorders]. Moscow: MGGU im. M. A. Sholohova [in Russian].

Arhipova, E. F. (2007). Stertaya dizartriya u detey [Worn dysarthria in children].Moscow: AST: Astrel [in Russian].

Bohrova Kh. B. (2016). Rezultaty doslidzhennia prosodychnoho komponentu movlennia u ditei doshkilnoho viku [Result of the pre-ordination of the prosodic component of the prayer at the children’s pre-school visit]. Psycholinguistics, 20 (1), 26–35 [in Ukrainian].

Vyimekaeva, T. V. (2002). Formirovanie ekspressivnyih komponentov rechi v usloviyah vokalnoy produktivnoy deyatelnosti [Formation of expressive speech components in terms of vocal productive activities]. Candidates thesis. Moscow: gos. un-t im. M. V. Lomonosova, Surgut. gos. un-t [in Russian].

Kalmikova, L. O. (2016). Formuvannya u dіtey starshogo doshkіlnogo vіku movlenєvoї dіyalnostі: dіagnostiko-rozvivalniy kompleks [Formulation for the elder of the pre-school day in Moscow: the dinognostic-rozvivalny complex]. Kyiv: Vidavnichіy Dіm «Slovo» [in Ukrainian].

Kolpakov, V. G., Chuguy, V. F. & et al (1987). Opredelenie temperamenta u detey posredstvom roditelskikh oprosnikov [Determination of temperament in children through parental questionnaires]. Izvestiya SO AN SSSR — Proceedings of the USSR Academy of CO, 1., 128–132 [in Russian].

Kolpakov, V. G., Makarova G. A. & et al (1993). Roditelskiy oprosnik dlya opredeleniya temperamenta detey 3–7 let [Rodytelskyy for definitions of temperament questionnaire in children 3–7 years]. Krasnoyarsk: Fond Mentalnogo Zdorovya [in Russian].

Kolpakov, V. G., Makarova G. A. & et al (1993). Oprosnik dlya opredeleniya temperamenta. Metodicheskie rekomendatsii [Questionnaire for definitions of temperament. Guidelines]. Krasnoyarsk: Fond Mentalnogo Zdorovya [in Russian].

Lavrenteva, G. P. & Titarenko T. M. (1992). Prakticheskaya psikhologiya dlya vospitatelya [Practical Psychology for vospytatelya]. Kiev [in Russian].

yutova, Ye. K. G. & Monina B. (200). Shpargalka dlya vzroslykh: psikhokorrektsionnaya rabota s giperaktivnymi, agressivnymi, trevozhnymi i autichnymi detmi [Crib for Adults: psyhokorrektsyonnaya Business with hyperaktyvnыmy, ahressyvnыmy, trevozhnыmy and autychnыmy detmy].Moskva: Genezis [in Russian].

Makarova, G. A. (1998). Osobennosti temperamenta detey i podrostkov zdorovykh i s rezidualno-organicheskimi psikhicheskimi narusheniyami [Features temperament children and adolescents with zdorovuh and residual-Organic mentally abuse]. Extended abstract of candidate’s thesis. Saint Petersburg [in Russian].

Konkova, O. V. (Eds.). (2012). Psychodiagnostics in preschool age: a workshop for students teaching. on spec. 1–86 01 01–02 «Social Business» and «Psychology». Minsk : BGU [in Russian].

Svetozarova, N. D. (1982). Intonatsionnaya sistema russkogo yazyka [Yntonatsyonnaya system of Russian language]. L.: LGU [in Russian].

Cherepkova, N. V. (2003). Psikhologicheskaya diagnostika i prognozirovanie konstitutsionalno-tipologicheskoy nedostatochnosti u detey v doshkolnom vozraste [Psyholohycheskaya diagnostics and forecasting konstytutsyonalno-typolohycheskoy failure in children in preschool age]. Candidate’s thesis. Stavropol [in Russian].

Chess, S. & Tomas, A. (1994). Znachenie temperamenta dlya psikhiatricheskoy praktiki [Value for temperament psyhyatrycheskoy practice]. Detstvo idealnoe i nastoyashchee : Sb. rabot sovremennykh zapadnykh uchenykh — Childhood and an ideal nastojashchee: Sat. works sovremennыh zapadnuh scientists, 111–122 [in Russian].

Shevtsova, E. E. & Zabrodina, L. V. (2009). Tehnologii formirovaniya intonatsionnoy storonyi rechi [Technologies of formation intonational aspects of speech]. Moscow: Astrel [in Russian].

Shchur, V. G. (1982). Methods Study presented about child respects people for the second nemu V. V. Davydova (Ed.).; Psikhologiya lichnosti: teoriya i eksperiment. Moskva: Pedagogika [in Russian].

Thomas, A. & Chess, S. (1977). Temperament and Devolopment, New York.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-26

Номер

Розділ

Статті