РОЛЬ ЕГО-КОНГРУЕНТНОСТІ ОСОБИСТОСТІ В ПОДОЛАННІ СТРЕСОВИХ СИТУАЦІЙ ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННІ СУБ’ЄКТИВНОГО ВІДЧУТТЯ БЕЗПЕКИ

Автор(и)

  • Н. В. Родіна Одеський національний університет імені І.І. Мечникова, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18524/2304-1609.2014.2(32).135107

Ключові слова:

конгруентність, Его-конгруентність, допінг, психодинамічна парадигма, системний підхід, суб’єктивне відчуття безпеки

Анотація

Дана стаття присвячена розробці конструкту Его-конгруентності і описує механізми формування копінг-поведінки у конгруентної особистості. Аналізувались дві вибірки досліджених: абітурієнти (n =321) у ситуації загрози самоактуалізації і співробітники МНС (n = 320) у ситуації загрози життю. Запропоновано визначення Его-конгруентності як глибинної характеристики особистісної конгруентності. Операціоналізація конструкту Его-конгруентності засвідчила його відповідність емпіричним даним в обох вибірках. Виявлено, що ситуації загрози самоактуалізації сприяють розвитку такої копінг-стратегії, як фокусування на позитиві. Тоді як в ситуації загрози життю — стратегіям самоконтролю, очікування на допомогу та прийняття проблеми — відмовлення від рішень.

Біографія автора

Н. В. Родіна, Одеський національний університет імені І.І. Мечникова

Rodina N. V.

Посилання

Bendler R. Semeynaya terapiya / R. Bеndler, D. Grinder, V. Satir; Per. s angl. Yu. S. Uoker. — M.: Institut Obschegumanitarnyih Issledovaniy, 1999. — 160 s.

Vartegg E. Urovnevaya diagnostika lichnosti // Kalinenko V. K. Risunochnyiy test Vartegga. — M.: Smyisl, 2006. — S. 4–110.

Dzhendlin Yu. T. Fenomenologicheskaya kontseptsiya vs fenomenologicheskiy metod: kriticheskiy analiz raboty Medarda Bossa so snovideniyami / Yu. T. Dzhendlin // Moskovskiy psihoterapevticheskiy zhurnal. — 2009. — № 2. — S. 130–146.

Dobriden O. V. Kontseptosfera suspilstva spozhivannya: teoretiko-filosofskiy diskurs /O. V. Dobriden // Naukovi zapiski KUTEP. — 2012. — № 12. — S. 52–65.

Kim O. Dzh. Faktornyiy, diskriminantnyiy i klasternyi analiz / Per. s angl. Dzh. O. Kim, Ch. U. Myuller, U. R. Klekka i dr.; Pod red. I. S. Enyukova. — M.: Finansy i statistika, 1989. — 215 s.

Mensted E. S. Metody sotsialnoy psihologii: instrumenty dlya proverki teoriy / E. S. Mеnsted, G. R. Semin // Vvedenie v sotsialnuyu psihologiyu / Pod red. M. Hyustona, V. Shtrebe. — M.: Yuniti, 2004. — S. 71–108.

Rodina N. V. Osoblivosti zastosuvannya testu nezavershenih malyunkiv Vartegga dlya doslidzhennya koping-strategiy u pidlitkiv / N. V. Rodina // Aktualni problemi psihologiyi. — 2007. — № 2. — S. 438–446.

Rodina N. V. Proektivna ekspres-metodika, scho zasnovana na stimulnomu materiali testu Vartegga. Zastosuvannya u vivchenni kopingu / N. V. Rodina // Zbirnik naukovih prats institutu psihologiyi im. G. S. Kostyuka. Problemi zagalnoyi ta pedagogichnoyi psihologiyi. — 2010. — T.12, Ch.2. — S. 247–257.

Timofeev V. Kratkoe rukovodstvo prakticheskomu psihologu po ispolzovaniyu tsvetovogo testa M. Lyushera / V. Timofeev, Yu. Filimonenko. — SPb.: Imaton, 1995. — 29 s.

Uemov A. I. Sistemnyi podhod i obschaya teoriya sistem / A. I. Uemov. — M.: Smysl, 1978. — 258 s.

Shtepa O. C. Osoblivosti psihologichnoyi resursnosti osib zrilogo viku / O. C. Shtepa // Visnik Lvivskogo universitetu. — 2012. — № 15. — S. 310–317.

Akrivou K. Differentiation and Integration in Adult Development: The influence of selfcomplexity and integrative learning on self-integration / К. Akrivou // Unpublished Doctoral Dissertation, Department of Organizational Behavior, CASE Western Reserve University, Cleveland, OH, 2008. — 213 p.

Crisi A. Manuale del Test di Wartegg / А. Crisi. — Roma: Ma. Gi, 2007. — 365 p.

Lossen H. Gestaltung und Verlaufsdynamik / H. Lossen, G. Schott. — Biel: Institut für Psycho-Hygiene, 1952. — 68 p.

Freud S. Das Ich Und Das Es / S. Freud. — Leipzig; Vienna; Zurich: Internationaler Psychoanalytischer Verlag, 1923. — 77 p.

Rogers. C. R. A theory of thеrapy, personality and interpersooal relationships, as developed in the client-centered framework / S. Koch (Ed.) // A study of a science: Formulatiotts of the person and the social context. — New York: Mccraw-Hill, 1959. — № 3. — Р. 184–256.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-06-28

Номер

Розділ

Статті