ІНДИВІДУАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ПЕРЕДУМОВИ УСПІШНОСТІ ФАСИЛІТАЦІЇ

Автор(и)

  • М. Й. Казанжи Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18524/2304-1609.2015.4%20(38).135000

Ключові слова:

фасилітація, фасилятивний потенціал, психологічні якості, риси особистості, індивідуально-психологічні передумови

Анотація

В статті викладено основні результати дослідження дієвості виділених на попередньому етапі роботи індивідуально-психологічних передумов здійснення фасилітації, їх достовірності та достатньої репрезентативності у передбаченні успішності даного процесу. Здійснена їх всебічна перевірка за допомогою «зворотного зв’язку» — отримання відомостей від об’єктів фасилятивного впливу — учнів, а також їх батьків, шкільного психолога та ін.

Біографія автора

М. Й. Казанжи, Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського

Kazanzhy M.I.

Посилання

Butko, S. S. (2011). Realizatsiya fasilitativnoy funktsii v inoyazychnom obshchenii s mladshimi shkol’nikami (na primere slaboslyshashchikh detey). Molodoi uchionyi, 6 (2),138–144.

Kazanzhy, M. I. (2013). Osobennosti prognozirovaniya fasilyativnosti po izmerennym psikhologicheskim kharakteristikam. Izvestiya Irkutskogo gosudarstvennoho universiteta. Seriya «Psikhologiya». 2, 33–40.

Kazanzhy, M. I. (2013). Rozvytok fasylyatyvnosti — deyaki napryamky praktychnoyi roboty. Modern Tendencies in the Pedagogical Science of Ukraine and Israel: the way to integration, 4, 187–191.

Kovaleva, I. V. (2011). Proektirovanie fasilitatsionnoy deyatel’nosti pedagoga: resursy i sredstva. Vestnik KemHU, 2 (46), 76–80.

Lytvyn, I. M. (2011). Formuvannya fasylitatyvnykh umin’ sotsial’noho pedahoha. Visnyk Cherkas’koho universytetu, 203(III), 49–52.

Molokanov, M. V. (1995). Dvukhmernoe prostranstvo modelei kommunikativnogo vzaimodeistviya. Voprosy psikhologii, 5, 51–60.

Nosova, N. V. (2007). Osobystisni determinant humanizatsiyi vzayemyn u pedagogichnomu protsesi. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv.

Pushkina, O. V. (2011). Razvitiye fasilitatsionnogo stilya obshcheniya uchitelya v pedagogicheskom vzaimodeystvii. Mir nauki, kul’tury i obrazovaniya, 5 (30), 172–174.

Rodzhers, N. (2007). Fasilitatsiya tvorchestva. Voprosy psykhologii, 6, 64–73.

Fil’ T. A., (2013). Strukturno-soderzhatel’nyye kharakteristiki gotovnosti k fasilitatsii u budushchikh uchiteley nachal’nykh klassov. Extended abstract of candidate’s thesis. Kemerovo.

Shakhmatova, O. N. & Shunyna, Y. V. (2003). Psikhologicheskie osobennosti lichnosti pedagoga-fasilitatora. Retrieved from: http://www.pspu.ac.ru/sci_conf_janpis_shahmatova.

shtml.

Bratchenko, S. L. (2001). Ekzistentsial’naya psykhologiya glubinnogo obshcheniya. Uroki Dzheyimsa Byudzhentalya. Moscow: «Smysl». Retrieved from http://www.psylib.ukrweb.net/books/brats01/index.htm.

The American Society for Study and Development (2008). 10 steps to effective facilitation. Baltimore: Victor Graphics Inc.

Basic facilitation skills (2002). Milwaukee: ASQ.

Berry, M. (1993). Changing perspectives on facilitation skills development. Journal of European Industrial Training, 17 (3), 23–32.

Warihay, F. D. (1992). Are good facilitators born or can they be developed? Journal for Quality and Participation, 15 (1), 60–63.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-12-25

Номер

Розділ

Статті