ОСОБЛИВОСТІ ГОТОВНОСТІ ДО ШКОЛИ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ З ПОРУШЕННЯМ СЛУХУ ТА МОВЛЕННЄВИМИ ПОРУШЕННЯМИ В КОНТЕКСТІ ЇХ СОЦІАЛЬНОЇ АДАПТАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2304-1609.2017.4(46).134931Ключові слова:
старші дошкільники с порушенням слуху, соціальна адаптація, мовленнєві порушення, психологічна готовність до школи, психолого-педагогічна корекціяАнотація
У статті розглянуто сутність психологічної готовності до школи в контексті соціальної адаптації дітей з порушенням слуху і мовлення. Визначено складові психологічної готовності (мотиваційну, інтелектуальну, особистісну). Описано, спираючись на праці видатних дослідників, особливості кожної складової психологічної готовності дітей з порушенням слуху і мовлення. Проведений констатувальний експеримент на визначення рівня психологічної готовності дітей старшого дошкільного віку з вадами слуху до навчання у школі виявив низькі показники. Зокрема не сформована позиція школяра, недостатня мотиваційна та інтелектуальна готовність, спостерігається превалювання ігрової мотивації, що зумовлює необхідність проведення корекційної роботи з цією категорією дітей.Посилання
Venger, L.A. (2006). Psihologicheskaya gotovnost k obucheniyu v shkole [Psychological readiness for schooling]. Moscow: Akademiya [in Russian].
Gutkina, N.I. (2003). Psihologicheskaya gotovnost k shkole [Psychological readiness for school]. Moscow: Akademiya [in Russian].
Gurzhiy, O.V. (2013). Socіalno-psihologіchnі chinniki adaptacіynih rozladіv u dіtey doshkіlnogo vіku ta їh korekcіya [Socio-psychological factors of adaptation disorders in preschool children and their correction]. Extended abstract of candidate’s thesis. Lugansk [in Ukrainian].
Kovyazina, I.V. (2010). Osobennosti emocionalnogo sluha u detey doshkolnogo vozrasta s obschin nedorazvitiem rechi [Features of emotional hearing in preschool children with general speech underdevelopment]. Extended abstract of candidate’s thesis. Nizhniy Novgorod [in Russian].
Leongard, E.I. (1991). Formirovanie ustnoy rechi i razvitie sluhovogo vospriyatiya u gluhih mladshih shkolnikov [The formation of oral speech and the development of auditory perception in deaf junior schoolchildren]. Moscow: Prosveschenie [in Russian].
Moreva, N.A. (2006). Stepen rechevoy gotovnosti gluhogo rebenka k postupleniyu v I klass [Degree of speech readiness of a deaf child to enter I class]. Moscow: Akademiya [in Russian].
Noskova, L.P. (2008). Voprosy vospitaniya i obucheniya anomalnyh detey doshkolnogo vozrasta [Issues of education and training of anomalistic children of preschool age]. Tomsk.: TGPU [in Russian].
Rechickaya, E.G. & Parhalina, E.V. (2003). Gotovnost slaboslyshaschih doshkolnikov k obucheniyu v shkole [Readiness of hearing-impaired preschoolers to study at school]. Moscow: Knigolyub [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.
Публікація праць в Журналі здійснюється на некомерційній основі.
Після публікації автор має право опублікувати свою роботу в будь-якому іншому засобі масової інформації без дозволу редакції журналу, без посилання на журнал, але з повідомленням редакційної колегії журналу про публікацію своєї роботи в іншому засобі масової інформації.
Редакція має право віддати роботу автора на публікацію до іншого засобу масової інформації, але з дозволу автору.
Положення про конфіденційність
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.