ОСОБЛИВОСТІ ГОТОВНОСТІ ДО ШКОЛИ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ З ПОРУШЕННЯМ СЛУХУ ТА МОВЛЕННЄВИМИ ПОРУШЕННЯМИ В КОНТЕКСТІ ЇХ СОЦІАЛЬНОЇ АДАПТАЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2304-1609.2017.4(46).134931

Ключові слова:

старші дошкільники с порушенням слуху, соціальна адаптація, мовленнєві порушення, психологічна готовність до школи, психолого-педагогічна корекція

Анотація

У статті розглянуто сутність психологічної готовності до школи в контексті соціальної адаптації дітей з порушенням слуху і мовлення. Визначено складові психологічної готовності (мотиваційну, інтелектуальну, особистісну). Описано, спираючись на праці видатних дослідників, особливості кожної складової психологічної готовності дітей з порушенням слуху і мовлення. Проведений констатувальний експеримент на визначення рівня психологічної готовності дітей старшого дошкільного віку з вадами слуху до навчання у школі виявив низькі показники. Зокрема не сформована позиція школяра, недостатня мотиваційна та інтелектуальна готовність, спостерігається превалювання ігрової мотивації, що зумовлює необхідність проведення корекційної роботи з цією категорією дітей.

Посилання

Venger, L.A. (2006). Psihologicheskaya gotovnost k obucheniyu v shkole [Psychological readiness for schooling]. Moscow: Akademiya [in Russian].

Gutkina, N.I. (2003). Psihologicheskaya gotovnost k shkole [Psychological readiness for school]. Moscow: Akademiya [in Russian].

Gurzhiy, O.V. (2013). Socіalno-psihologіchnі chinniki adaptacіynih rozladіv u dіtey doshkіlnogo vіku ta їh korekcіya [Socio-psychological factors of adaptation disorders in preschool children and their correction]. Extended abstract of candidate’s thesis. Lugansk [in Ukrainian].

Kovyazina, I.V. (2010). Osobennosti emocionalnogo sluha u detey doshkolnogo vozrasta s obschin nedorazvitiem rechi [Features of emotional hearing in preschool children with general speech underdevelopment]. Extended abstract of candidate’s thesis. Nizhniy Novgorod [in Russian].

Leongard, E.I. (1991). Formirovanie ustnoy rechi i razvitie sluhovogo vospriyatiya u gluhih mladshih shkolnikov [The formation of oral speech and the development of auditory perception in deaf junior schoolchildren]. Moscow: Prosveschenie [in Russian].

Moreva, N.A. (2006). Stepen rechevoy gotovnosti gluhogo rebenka k postupleniyu v I klass [Degree of speech readiness of a deaf child to enter I class]. Moscow: Akademiya [in Russian].

Noskova, L.P. (2008). Voprosy vospitaniya i obucheniya anomalnyh detey doshkolnogo vozrasta [Issues of education and training of anomalistic children of preschool age]. Tomsk.: TGPU [in Russian].

Rechickaya, E.G. & Parhalina, E.V. (2003). Gotovnost slaboslyshaschih doshkolnikov k obucheniyu v shkole [Readiness of hearing-impaired preschoolers to study at school]. Moscow: Knigolyub [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-23

Номер

Розділ

Статті