ДО ПИТАННЯ ПРО ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ І ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАЦІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2304-1609.2017.4(46).134926

Ключові слова:

школа, діти, порушення поведінки, виховання, педагоги, навчання, реформи системи освіти

Анотація

Ця стаття присвячена вивченню сучасного уявлення про школу, особливостям організації учбово-виховного процесу і педагогічної праці. Розглянуті передумови до виникнення порушень психологічного здоров’я у педагогів і школярів як причини виникнення порушень поведінки у дітей в шкільному віці. Показано, що невідповідність особи педагога вимогам для реалізації трудових завдань сучасного учбового процесу або навпаки — невідповідність завдань можливостям педагога, створює патологічні умови для формування негативних наслідків. Зроблений висновок, що дисгармонійне використання особових і трудових ресурсів учнів і педагогів сприяє виникненню і накопиченню у них психоемоційної напруги і, іноді, фізичної перевтоми, дисгармонії в стосунках, незадоволення, дисфоричних реакцій, психосоматичних розладів, що, у свою чергу, є детермінантою виникнення і формування дисгармонії стосунків і, як наслідок, девіантної поведінки у школярів.

Посилання

Bagnetova, Ye.A., Sharifullina, Ye. R. (2013). Professionalnye riski pedagogicheskoy sredy [Professional risks of the pedagogical environment]. Fundamentalnye issledovaniya — Basic research, Vol. 1–1, 27–31 [in Russian].

Bochaver, A. A., Khlomov, K. D. (2013). Bulling kak obekt issledovaniy i kulturnyy fenomen [Bullying as a research object and a cultural phenomenon]. Psikhologiya. Zhurnal Vysshey shkoly ekonomiki — Psychology. Journal of the Higher School of Economics, Vol. 10, 3, 149–159 [in Russian].

Derzhavnyi Standart bazovoi i povnoi zahalnoi serednoi osvity [State Standard of basic and complete secondary education] Retrieved from http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/651–14 [in Ukrainian].

Prostomolotov, V. F., Seredniak, Zh. M. (2015). Voprosy devyantnoho povedenyia, predpatolohycheskykh y patolohycheskykh psykhycheskykh rasstroistv v rabote praktycheskoho psykholoha spetsyalyzyrovannoi shkolы-obshcheobrazovatelnoi shkoly [Questions of deviant behavior, prepathological and pathological mental disorders the practical psychologist specialized school-secondary school]. Psykhyatryia, nevrolohyia y medytsynskaia psykholohyia —

Psychiatry, Neurology and Medical Psychology, Vol. 2, 2 (4), 102–108. Kharkov [in Russian].

Seredniak, Zh. M. (2016). Do pytannia pro chynnyky deviantnoi povedinky za materialamy shkilnoho psykholoha [On deviant behavior by the school psychologist materials]. Visnyk Odeskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: Psykholohiia –– Odessa National University Herald. Series: Psychology. Vol. 21,1(39), 226–234. Odesa [in Ukrainian].

Seredniak, Zh. M. (2017). Doslidzhennia orhanizatsii navchalno-vykhovnoho protsesu ta vyiavlennia systemoutvoriuiuchykh patolohichnykh sotsialno-psykholohichnykh chynnykiv deviantnoi povedinky u shkoliariv [Research of the organization of the educational process and the identification of system-forming pathological socio-psychological factors of deviant behavior to schoolchildren]. Rol vishchoї osvіti v sotsіalno-ekonomіchnomu rozvitku kraїni: svіtoviy ta natsіonalniy dosvіd: materіali mіzhnarodnoї naukovo-praktichnoї konferentsії 3–4 list. 2017 — Role of higher education in socio-economic development of the country: global and national experience: International Scientific and Practical Conference. (pp -). Odesa: Odessa I. I. Mechnikov National University [in Ukrainian].

Seredniak, Zh. M. (2015). K probleme o formirovanii faktorov deviantnogo povedeniya [To the problem of formation at factors of deviant behavior]. Psikhіchne ta psikhologіchne zdorov’ya v suchasnikh sotsіalno-polіtichnikh ta ekonomіchnikh umovakh rozvitku suspіlstva: zbirnyk materialiv naukovoho kolokviumu dlia aspirantiv ta studentiv (m. Odesa, 20 zhovtnia 2014r) — Mental and psychological health in modern socio-political and economic conditions of society development: a collection of materials for the scientific colloquium for graduate students and students. 85–92. Odesa: Odessa I. I. Mechnikov National University [in Russian].

Khalikova, G. R. (2014). Sotsialnaya dezadaptatsiya podrostkov: faktory, prichiny, printsipy organizatsii vospitatelnoy raboty [Social exclusion adolescents: factors, causes, principles of organization of educational work]. Kharkov. Studencheskie nauchnye issledovaniya — Student scientific research,4, 102–108. Retrieved from http://student.snauka.ru/2014/06/2228 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-23

Номер

Розділ

Статті