ГЕНДЕРНІ ВІДМІННОСТІ В ДЕТЕРМІНАНТАХ ІНДИВІДНО-ОСОБИСТІСНИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2304-1609.2017.4(46).134915

Ключові слова:

особистість психолога, індивідно-особистісні властивості, тип темпераменту, суб’єктивне благополуччя, мотивація, потреба у досягненні

Анотація

Стаття присвячена аналізу результатів емпіричного дослідження гендерних розбіжностей в детермінантах індивідно-особистісних властивостей майбутніх психологів. Констатовано, що у жінок майбутніх психологів виявлена значна перевага за значеннями комунікативного блоку, вони є більш внутрішньо мотивованими, для них важлива сама діяльність за своєю суттю. Чоловіки-психологи виявили кращі показники предметної діяльності, витривалість до різноманітних навантажень та схильність до фізичної праці. В інтелектуальній сфері у жінок-психологів неодмінно емоції переважають над загальною активністю, у чоловіків спостерігається розгалуженість: при однаковій «нормальній» активності їм притаманне або проявляти емоцій в розумовій діяльності, або не проявляти взагалі.

Посилання

Barinova L. Ya. (2014). Psykholohichna kompetentnist osobystosti [Psychological competence of a personnality]. Visnyk ONU imeni I. I. Mechnykova — Gerald of Odessa National University of I. I. Mechnokova, 1 (31), 29–36, (Vol. 19). [in Ukrainian].

Bondarenko R. M. (2011). Prohnostychna model profesiinoi kompetentnosti psykholoha shkoly-internatu dlia ditei z osoblyvostiamy psykhofizychnoho rozvytku [Prognostic model of a professional competence of a psychologist in a boarding school for children with special features in psychophysiological development]. Visnyk ONU imeni I. I. Mechnykova — Gerald of Odessa National University of I. I. Mechnokova, 12, 13–21(Vol.16). [in Ukrainian].

Boulby Dzh. (2003). Pryviazannost [Attachment]. Moscow: Nauka. [in Russian].

Dmyterko-Karabyn Kh.M. (2002). Samoaktualizatsiia studentiv u protsesi navchannia u vyshchykh zakladakh osvity [Self-actualization of students during the process of education in the institutions of higher education]. Teoretyko-metodolohichni problemy henetychnoi psykholohii — Theoretical and methodological problems of a genetic psychology, 4, 101–105. [in Ukrainian].

Koren T. O. (2006). Profesiine stanovlennia studenta-psykholoha: zahalno psykholohichnyi aspekt [Professional formation of a student-psychologist: general psychological aspect]. Profesionalizm pedahoha v konteksti yevropeiskoho vyboru Ukrainy — Professionalism of the specialist in context of European choice of Ukraine, 81–83. [in Ukrainian].

Lytvynenko I. S. (2013). Osobystisnyi aspekt — problematyka profesiinoho stanovlennia studentiv-psykholohiv [Personal aspect — problematic of a professional formation of studentspsychologists]. Visnyk ONU imeni I. I. Mechnykova — Gerald of Odessa National University of I. I. Mechnokova, 1(31), 186–197 (Vol. 19). [in Ukrainian].

Serhieieva A. V. (2009). Psykholohycheskyi analyz stanovlenyia professyonalnoi ydentychnosty budushchykh psykholohov [Psychological analysis of a formation of the professional identity of future psychologists]. Ananevskye chtenyia. Sovremennaia psykholohyia: metodolohyia, paradyhmi, teoryy — Ananev’s lectures. Contemporary psychology: methodology, paradigms, theories. Saint-Petersbourg, 448–450. [in Russian].

Yamnytskyi O. V. (2014). Doslidzhennia faktoriv pryvablyvosti profesii u maibutnikh praktychnykh psykholohiv [Investigation of the professional attraction’s factors among future practical psychologists]. Aktualni pytannia psykholohichnoi nauky — Actual questions of psychological science. Rivne, 8, 191–194. [in Ukrainian].

Deci E. L., Ryan R. M. (2000). The «what» and «why» of goal pursuits: Human needs and the self-determination of behavior. Psychological Inquiry, 11, 34–41.[in English].

Rogers C. R. (1995). Client-centered therapy. Boston: Noughton Miffincj. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-23

Номер

Розділ

Статті