ГЕНДЕРНІ ВІДМІННОСТІ В ДЕТЕРМІНАНТАХ ІНДИВІДНО-ОСОБИСТІСНИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2304-1609.2017.4(46).134915Ключові слова:
особистість психолога, індивідно-особистісні властивості, тип темпераменту, суб’єктивне благополуччя, мотивація, потреба у досягненніАнотація
Стаття присвячена аналізу результатів емпіричного дослідження гендерних розбіжностей в детермінантах індивідно-особистісних властивостей майбутніх психологів. Констатовано, що у жінок майбутніх психологів виявлена значна перевага за значеннями комунікативного блоку, вони є більш внутрішньо мотивованими, для них важлива сама діяльність за своєю суттю. Чоловіки-психологи виявили кращі показники предметної діяльності, витривалість до різноманітних навантажень та схильність до фізичної праці. В інтелектуальній сфері у жінок-психологів неодмінно емоції переважають над загальною активністю, у чоловіків спостерігається розгалуженість: при однаковій «нормальній» активності їм притаманне або проявляти емоцій в розумовій діяльності, або не проявляти взагалі.Посилання
Barinova L. Ya. (2014). Psykholohichna kompetentnist osobystosti [Psychological competence of a personnality]. Visnyk ONU imeni I. I. Mechnykova — Gerald of Odessa National University of I. I. Mechnokova, 1 (31), 29–36, (Vol. 19). [in Ukrainian].
Bondarenko R. M. (2011). Prohnostychna model profesiinoi kompetentnosti psykholoha shkoly-internatu dlia ditei z osoblyvostiamy psykhofizychnoho rozvytku [Prognostic model of a professional competence of a psychologist in a boarding school for children with special features in psychophysiological development]. Visnyk ONU imeni I. I. Mechnykova — Gerald of Odessa National University of I. I. Mechnokova, 12, 13–21(Vol.16). [in Ukrainian].
Boulby Dzh. (2003). Pryviazannost [Attachment]. Moscow: Nauka. [in Russian].
Dmyterko-Karabyn Kh.M. (2002). Samoaktualizatsiia studentiv u protsesi navchannia u vyshchykh zakladakh osvity [Self-actualization of students during the process of education in the institutions of higher education]. Teoretyko-metodolohichni problemy henetychnoi psykholohii — Theoretical and methodological problems of a genetic psychology, 4, 101–105. [in Ukrainian].
Koren T. O. (2006). Profesiine stanovlennia studenta-psykholoha: zahalno psykholohichnyi aspekt [Professional formation of a student-psychologist: general psychological aspect]. Profesionalizm pedahoha v konteksti yevropeiskoho vyboru Ukrainy — Professionalism of the specialist in context of European choice of Ukraine, 81–83. [in Ukrainian].
Lytvynenko I. S. (2013). Osobystisnyi aspekt — problematyka profesiinoho stanovlennia studentiv-psykholohiv [Personal aspect — problematic of a professional formation of studentspsychologists]. Visnyk ONU imeni I. I. Mechnykova — Gerald of Odessa National University of I. I. Mechnokova, 1(31), 186–197 (Vol. 19). [in Ukrainian].
Serhieieva A. V. (2009). Psykholohycheskyi analyz stanovlenyia professyonalnoi ydentychnosty budushchykh psykholohov [Psychological analysis of a formation of the professional identity of future psychologists]. Ananevskye chtenyia. Sovremennaia psykholohyia: metodolohyia, paradyhmi, teoryy — Ananev’s lectures. Contemporary psychology: methodology, paradigms, theories. Saint-Petersbourg, 448–450. [in Russian].
Yamnytskyi O. V. (2014). Doslidzhennia faktoriv pryvablyvosti profesii u maibutnikh praktychnykh psykholohiv [Investigation of the professional attraction’s factors among future practical psychologists]. Aktualni pytannia psykholohichnoi nauky — Actual questions of psychological science. Rivne, 8, 191–194. [in Ukrainian].
Deci E. L., Ryan R. M. (2000). The «what» and «why» of goal pursuits: Human needs and the self-determination of behavior. Psychological Inquiry, 11, 34–41.[in English].
Rogers C. R. (1995). Client-centered therapy. Boston: Noughton Miffincj. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.
Публікація праць в Журналі здійснюється на некомерційній основі.
Після публікації автор має право опублікувати свою роботу в будь-якому іншому засобі масової інформації без дозволу редакції журналу, без посилання на журнал, але з повідомленням редакційної колегії журналу про публікацію своєї роботи в іншому засобі масової інформації.
Редакція має право віддати роботу автора на публікацію до іншого засобу масової інформації, але з дозволу автору.
Положення про конфіденційність
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.