ЕКЗОГЕННІ ТА ЕНДОГЕННІ ФАКТОРИ СТРЕСУ В УЧНІВ: ПСИХОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2304-1609.2017.4(46).134913

Ключові слова:

стрес, фактори стресу, екзогенні фактори стресу, ендогенні фактори стресу, поведінково-діяльнісні стресори, соціальні стресори, навчальні стресори, фізіологічні стресори, психологічні стресори, емоційні стресори

Анотація

У статті проаналізовано екзогенні (зовнішні, об’єктивні) та ендогенні (внутрішні, суб’єктивні) фактори стресу в учнів. Визначено, охарактеризовано та проілюстровано прикладами поведінково-діяльнісні, соціальні, навчальні фактори стресу соціального патогенезу та фізіологічні, психологічні, емоційні стресори індивідуального патогенезу.

Посилання

Bojarchuk, O.D. (2013). Biokhimija stresu [Biochemistry of stress]. Lughansjk: Vyd-vo DZ «LNU imeni Tarasa Shevchenka» [in Ukrainian].

Vysidalko, N.L., Babenko, A.I. (2016). Psykhologhichnyj analiz stresu v navchaljnij dijaljnosti studentiv [Psychological analysis of stress in students' learning activities]. Molodyj vchenyj — Young scientist, Vol. 12.1 (40), 199–201 [in Ukrainian].

Ghrevceva, O.V., Plughyna, M.Y. (2015). Stressoustojchyvostj kak uslovye razvytyja vospytannykov pansyonnogho uchebnogho zavedenyja [Stress-resistance as a condition for the development of boarding school pupils]. Akmeologhyja — Acmeology, Vol. 4 (56), 222–228 [in Russian].

Kormylo, O.M. (2015). Stres ta osoblyvosti jogho projavu u pidlitkovomu vici [Stress and peculiarities of his manifestation in adolescence]. Aktualjni pytannja suchasnoji psykhologhiji — Topical issues of modern psychology, 86–90 [in Ukrainian].

Kudinova, M.S. (2015). Stres jak predmet psykhologhichnykh doslidzhenj [Stress as the subject of psychological research]. Development of professional competence of students of pedagogical department in modern conditions: IV rehional'na naukovo-praktychna konferentsiya (23 kvitnja 2015 r.) — IV regional scientific-practical conference. (рр. 140–144) Zaporizhzhja: Komunaljnyj zaklad «Khortycjkyj nacionaljnyj navchaljno-reabilitacijnyj baghatoprofiljnyj centr» Zaporizjkoji oblasnoji rady [in Ukrainian].

Natochij, A.M. (2013). Osoblyvosti vykhovannja pidlitkiv u suchasnykh zaghaljnoosvitnikh shkolakh-internatakh Ukrajiny [Features of teenage education in modern general-education boarding schools of Ukraine]. Science and education a new dimension, Vol. 1, 161–166 [in Ukrainian].

Ovchinnikova, I. V. Faktory, vliyayushchie na uroven' stressoustojchivosti starsheklassnikov liceya [Factors affecting the level of stress resistance of high school students of the Lyceum]. (n.d.) elibrary.ru. Retrived from https://elibrary.ru/item.asp?id=21744684 [in Russian].

Panasjuk, A.M. (2005). Navchaljnyj stres ta chynnyky jogho vynyknennja [Educational stress and factors of its occurrence]. Aktualjni problemy psykhologhiji — Actual problems of psychology, Vol. 1, 4–14 [in Ukrainian].

Pachina, N. N. Formirovanie stressoustojchivosti v podrostkovom vozdaste [Formation of stress-resistance in adolescent return]. (n.d.) scienceforum.ru. Retrived from https://www.scienceforum.ru/2015/1105/10869 [in Russian].

Petjkov, V.A. (2015). Psykhologhichni osoblyvosti vplyvu stresu na zaghaljnyj rozvytok dytyny [Psychological features of the influence of stress on the general development of the child]. Osvita ta rozvytok obdarovanoji osobystosti — Education and development of gifted personality, Vol. 6 (37), 33–36 [in Ukrainian].

Poludarova, K.F., Carjkova, O.V. (2015). Doslidzhennja rivnja shkiljnoji tryvozhnosti sered uchniv vosjmogho klasu [Studying the level of school anxiety among students of the eighth grade]. Visnyk Chernighivsjkogho nacionaljnogho pedaghoghichnogho universytetu im. T. Gh. Shevchenka — Bulletin of the Chernigiv National Pedagogical University named after. T. G. Shevchenko, Vol. 128, 218–221 [in Ukrainian].

Rubcov, V.V. (2006). SHkola i stressy: sovremennoe sostoyanie problemy [School and stress: the current state of the problem]. Sobytiya — Developments, Vol. 1 (6), 11–15 [in Russian].

Finogenova, Y. S. Osobennosti proyavleniya stressa v podrostkovom vozraste [Features of the manifestation of stress in adolescence]. (n.d.) psy.msu.ru. Retrived from http://www.psy.msu.ru/science/conference/lomonosov [in Russian].

Cyghanchuk, T.V. (2011). Dynamika perezhyvannja stresu studentamy vyshhykh navchaljnykh zakladiv [The dynamics of the stress experienced by students at higher educational institutions]. Candidate’s thesis. Kyyiv [in Ukrainian].

Chystenko, I. Gh. (2013). Osoblyvosti adaptaciji uchniv riznykh vikovykh ghrup do stresovykh chynnykiv [Features of adaptation of pupils of different age groups to stress factors]. Visnyk Chernighivsjkogho nacionaljnogho pedaghoghichnogho universytetu — Bulletin of Chernihiv National Pedagogical University, Vol. 114, 204–207 [in Ukrainian].

Kubashicheva, L. (2014). Seniors’ resistance to stress as one of development tools of mental health. Austrian Journal of Humanities and Social Sciences, Vol. 4, 171–173 [in in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-23

Номер

Розділ

Статті