САМОПРЕЗЕНТАЦІЯ ЯК РЕГУЛЯТОР ДІЯЛЬНОСТІ ВИКЛАДАЧА ВИЩОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2707-0409.2020.1(51).225415Ключові слова:
самопрезентація, викладач вищої школи, педагогічна діяльністьАнотація
У статті розглянуто сутність феномену самопрезентації викладача вищої школи. Підготовка професійно компетентного викладача є одним з актуальних завдань і предметом наукових дискусій та роздумів учених сучасності й минулого. Самопрезентація у процесі життєдіяльності суб’єкта виступає важливим регулятором його соціальної поведінки. Доведено, що самопрезентація сприяє пізнанню себе як суб’єкта діяльності, удосконаленню себе, прагненню досягти самоповаги та успішної взаємодії з людьми з найближчого оточення, що є важливим для викладацької діяльності.
Посилання
Гнатюк Т. Е. Формирование готовности преподавателей гуманитарных дисциплин военных вузов к эффективному осуществлению педагогической деятельности: автореф. дис. ... канд. пед. наук: спец. 13.00.01 «Общая педагогика, история педагогики и образования». СПб., 2002. 22 с.
Гульбс О. А. Підготовка викладача до інноваційної діяльності. Актуальні проблеми психології: зб. / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. К., 2009. Т. 3: Консультативна психологія і психотерапія, вип. 6. С. 277– 286.
Княжева І. А. Культурологічний підхід в педагогічній освіті. Нaша шк. 2009. № 2. С. 7–12.
Кузьмина Н. В. Формирование педагогических способностей. Л.: Изд. ЛГУ, 1961. 98 с.
Мамічева О. В. Теоретико-методологічні основи дослідження професійних здібностей педагога у психології. Вісник Луганського національного уніваерситету ім. Тараса Шевченка. Вип. 22. 2008. С. 145–152.
Педагогика: учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений / В. А. Сластенин, И. Ф. Исаев, Е. Н. Шиянов; под ред. В. А. Сластенина. М.: Издательский центр «Академия», 2008.
Педагогика и психология высшей школы: уч. пособие / отв. ред. М. В. Буланова-Топоркова. Ростов-на-Дону: Феникс, 1998. 544 с.
Психология: воспитание, обучение: уч. пособие для вузов. М., 2000. 376 с.
Сафін О. Д. Особистісне та професійне самовизначення як психологічна основа реалізації особистості у діяльності. Правничий вісник Університету «КРОК». К., 2012. Вип. 12.
Семиченко В. А. Психологія педагогічної діяльності. К. : Вища школа, 2004. 336 с.
Смирнов С. Д. Педагогика и психология высшего образования. От деятельности к личности. М.: Издательский центр «Академия», 2005. 400 с.
Юрченко В. І. Проблеми підготовки вчителя національної школи: етнопсихологічний ракурс. Освіта і управління. 2004. Т. 7, число 2. С. 103–113.
Ясвин В. А. Образовательная среда: от моделирования к проектированию. М.: Смысл, 2001. 365 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).