EDUCATION OF CULTURE OF HONORS OF STUDENTS-AGRARIES
DOI:
https://doi.org/10.18524/2304-1609.2017.2(44).135500Keywords:
сulture of feelings, feelings, emotions, psychological preparation, emotional culture of man, management of emotionsAbstract
The ultimate goal of the agrarian specialist is solving organizational and management problems. This effect is due to emotional relationships with others, subordinates, colleagues and partners.
The problem of education culture feeling has always been the focus of scientists — philosophers, psychologists, teachers, ethics, and its development has a profound and multifaceted spectrum (J. A. Comensky, John Locke, J. J. Rousseau, A. S. Makarenko, K.D. Ushinsky, V. A. Sukhomlinsky, B. I. Dodonov, K. D. Izard, P. M. Jacobson, I. D. Bech, O. V. Kirichuk, O. L. Kononko etc.).
Preserving mental and physical health depends on the ability to manage future agrarian emotiogenic situations in the life.
Therefore, to successfully creating a culture of feelings in students a teacher must constantly improve their spiritual potential, in particular at the level of art neutralize negative emotions and cultivating positive high; creating positive emotions of the audience because of the beauty of thought, word beauty, artistic and aesthetic value, because they bear the potential joy of intellectual, moral, aesthetic beauty and pleasure, making a particular impact on education cultural feelings of students.
References
Beh, I. D. (1998). Osobystisno zorijentovane vyhovannja: Naukovo-metodychnyj posibnyk [Personally oriented education: Scientific and methodical manual]. Kyiv: IZMN [in Ukrainian].
Nikolajenko, D. F. & Prokolijenko, L. M. (1987). Indyvidual’no-psyhologichni osoblyvosti: Navch. pos. [Individual psychological features: Teaching. Pos.]. Kyiv: KDPI [in Ukrainian].
Semychenko, V. A. (1999). Psyhologija emocij [Psychology of emotions]. Kyiv: Magistr [in Ukrainian].
Suhomlyns’kyj, V. O. (1967). Serce viddaju ditjam [I give my heart to the children]. Kyiv: Rad. shkola. [in Ukrainian].
Gamezo, M. V. & Domashenko, Y. A. (1998). Atlas po psyhology: Ynform. — metod. posobye po kursu «Psyhologyja cheloveka» [Atlas of Psychology: Inform.-method. manual on the course «Psychology of a person»]. Moscow: Yzd-vo Ros. ped. [in Russian].
Dodonov, B. Y. (1987).V myre emocyj [In the world of emotions]. Kyiv: Polytyzdat. [in Russian].
Klymenko, V. V. (1997). Psyhologycheskye testy talanta [Psychological talent tests]. Kharkiv: Folyo [in Russian].
Kononko, E. L. (1991). Chtoby lychnost sostojalas [That personality has taken place]. Kyiv: Rad. shk. [in Russian].
Markova, A. K. (1983). Formyrovanye motyvacyy uchenyja v shkol’nom vozraste: Posobye dlja uchytelej [Formation of the motivation of a school-age exercise: A manual for teachers]. Moscow: Prosveshhenye [in Russian].
Sannykova, O. P. (1982). Sootnoshenie ustojchivyh individualno-tipicheskih osobennostej emocionalnosti i obshchitelnosti [Ratio of stable individual and typical features of emotionality and sociability]. Extended abstract of candidate’s thesis. Moscow [in Russian].
Downloads
Published
Issue
Section
License
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.
Публікація праць в Журналі здійснюється на некомерційній основі.
Після публікації автор має право опублікувати свою роботу в будь-якому іншому засобі масової інформації без дозволу редакції журналу, без посилання на журнал, але з повідомленням редакційної колегії журналу про публікацію своєї роботи в іншому засобі масової інформації.
Редакція має право віддати роботу автора на публікацію до іншого засобу масової інформації, але з дозволу автору.
Положення про конфіденційність
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.