FEATURES SELECTION CORRECTION METHODS UNCONSRUCTIVE COPING STRATEGIES PRESCHOOLERS
DOI:
https://doi.org/10.18524/2304-1609.2014.2(32).135083Keywords:
mechanisms of defense, coping strategies, contemporary theory, adaptation, behavior, preschool ageAbstract
In this article is set out modern researchers problems the mechanisms of protective personality. Analyzed the main researchers selected issues in modern Ukrainian and foreign psychological science. The is the results of empirical research coping strategies and the behavior preschool children and protective mechanisms.
Therefore, for successful correction of behavioral, emotional and cognitive spheres of the child, it is necessary to create in it a positive attitude to communication with psychologists, educators, parents and compatible games with their peers. It is also important to enhance the research activity of the child. Essential for the effectiveness is the minimum amount of time that the child spends watching TV. It was used as a means of compensating the TV as a significant object for the child and means spending time at home. It depends on the awareness of adult development ineffective protective mechanisms in children of preschool age and professional skills of teachers, friendly and attentive attitude to the child by both Tutors, and parents (guardians).
Play therapy is a method of psychotherapy for children and adults using games. In the work with children game adjusts negative attitudes, fears, insecurities that are suppressed by the child develops the child’s ability to communicate, increases the range of available for child action items.References
Varnava U. V. Teoretiko-metodologіchniy analіz osnovnih pіdhodіv u doslіdzhennі zahisnih mehanіzmіv psihіki / U. V. Varnava // Vіsnik Odes’kogo natsіonal’nogo unіversitetu. — 2009. — T. 14, vip. 6. — S. 4–9.
Vygotskiy L. S. Problemy vozrasta / L. S. Vygotskiy // Sobr. soch.: v 6 t. — M.: Pedagogika, 1984. — T. 4. — S. 244–268.
Zavrazhin S. A. Agressivnye fantazii v detskom i podrostkovom vozraste / S. A. Zavrazhin // Voprosy psihologii. — 1993. — № 5. — S. 43–49.
Pіrozhenko T. O. Osobistіst’ doshkіl’nika: perspektivi rozvitku [Tekst]: navch.-metod. posіb. / Tamara Oleksandrіvna Pіrozhenko; za nauk. red. T. Pіrozhenko, S. Ladivіr, Yu. Malanuk. — Ternopіl’: Mandrіvets’, 2010. — 136 s.
Problemy detskoy igry: Psihologo-pedagogicheskiy aspekt / Pod red. N. N. Poddiakova, N. Ya. Mihailenko; Nauchno-issledovatel’skiy institut doshkol’nogo vospitaniya Akademiya ped. nauk SSSR. — M.: Pedagogika, 1987. — 192 s.
Smokova L. S. Mezhkul’turnaya kompetentnost’ kak kluchevaya kvalifikaciya sovremennogo obrazovaniya [Elektroniy resurs]. — Rezhim dostupu: http://psihologia.biz/psihologiya-psihologiya- obschaya_693/smokova-lyudmila-stepanovna-mejkulturnaya-18325.html
Emocional’noe razvitie doshkol’nika / [Pod red. A. D. Koshelevoy]. — M.: Prosveschenie, 1985. — 176 s.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.
Публікація праць в Журналі здійснюється на некомерційній основі.
Після публікації автор має право опублікувати свою роботу в будь-якому іншому засобі масової інформації без дозволу редакції журналу, без посилання на журнал, але з повідомленням редакційної колегії журналу про публікацію своєї роботи в іншому засобі масової інформації.
Редакція має право віддати роботу автора на публікацію до іншого засобу масової інформації, але з дозволу автору.
Положення про конфіденційність
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.