PROBLEMS AND BASIC LAWS OF HUMAN BILINGUAL SPEECH DEVELOPMENT
DOI:
https://doi.org/10.18524/2304-1609.2016.2(40).134506Keywords:
bilingualism, second language, model, rhythm, tonal characteristics of speechAbstract
The article investigates the essence, psychological characteristics and determinants of bilingualism development, determination of the conditions and means of influence on its formation. It summarizes the scientific and theoretical concepts and approaches to the study of problems in development of bilingualism. There was highlighted the issue of phonetic associations in the SL. In the development of coordinative bilingualism the most important are these associations. Knowledge of the phonetic connections on the SL gives a basis for finding new ways of intensification of SL learning. We present a conceptual diagram model of bilingualism processes and its accompanying conditions, some results of mathematical modeling of the process of mastering a second language. Article defines the following psychological problems and features of bilingualism formation: the development of informational stress with intensification of bilingualism development using methods utilizing changes in the state of mind; the change in influence indicators of rhythmic and tonal speech organization on the dynamics of bilingualism development. Empirical research using the method of dichotic listening showed that a clearly structured according to the rhythm information is remembered better due to the increase of the right hemisphere brain activity. Were obtained results for difference in tonal speech characteristics of right and wrong lexical and grammatical second language units reproduction. In the future we see new ways for studies in the characteristics of informational stress and studies in the unconscious information impact on the SL student.References
Ushakova, T. N. (2004). Rech: istoki i printsipy razvitiya [Speech: the origins and principles of development]. Moskva: PERSE [in Russian].
Pundev, V. V. (2013). Psihologichni osoblivosti intensifikatsii rozvitku bilingvizmu doroslih [Psychological characteristics of bilingualism development intensification regarding adults]. Extended abstract of candidate’s thesis. Odesa [in Ukrainian].
Pundev, V. V. (2013). Regulyatsiya tipu reaguvannya na informatsiyne navantazhennya v umovah intensifikatsii navchennya inozemnoi movi [Regulation of reaction type to information overload in intensive FL training conditions]. Visnik Odesskogo natsionalnogo univesytetu im. I. I. Mechnikova — Scientific Journal of Odessa National University, vol. 18, 23, 103–108 [in Ukrainian].
Downloads
Published
Issue
Section
License
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.
Публікація праць в Журналі здійснюється на некомерційній основі.
Після публікації автор має право опублікувати свою роботу в будь-якому іншому засобі масової інформації без дозволу редакції журналу, без посилання на журнал, але з повідомленням редакційної колегії журналу про публікацію своєї роботи в іншому засобі масової інформації.
Редакція має право віддати роботу автора на публікацію до іншого засобу масової інформації, але з дозволу автору.
Положення про конфіденційність
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.