АВТОБІОГРАФІЧНИЙ НАРАТИВ ЯК СПОСІБ ПІДВИЩЕННЯ СТРЕСОСТІЙКОСТІ У СТУДЕНТІВ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2304-1609.2018.1(47).139775Ключові слова:
автобіографування, автонаратив, навчальний процес, стресостійкість, студенти, емоційний стресАнотація
Статтю присвячено аналізу ефективності використання методу автобіографування у роботі зі студентською молоддю. Розглянута проблема навчального стресу, визначено, що період навчання у вищому навчальному закладі характеризується високою стресогенністю. У статті звертається увага на те, що на рівень психологічного стресу впливає не тільки навчальне навантаження, а також загальна нестабільна ситуація у суспільстві, пришвидшений темп життя.
Висвітлюються основні підходи до текстів-наративів як важливого інструменту життєконструювання. Спираючись на практичне застосування автобіографічного методу у роботі зі студентами, доводиться ефективність методики, результати роботи показують зниження рівня негативних емоцій, позитивне планування майбутнього, загальне покращення як психологічного, так і фізичного стану.Посилання
Burlachuk, L. F., & Korzhova, Y. U. (1998). Psihologiya zhiznennyh situacij [Psychology of life situations]. Moscow: Russian Pedagogical Agency [in Russian].
Gotlib, A. S. (2006). Poznavatel’nyj potencial «Istorii zhizni» (Life store) kak strategii kachestvennogo sociologicheskogo issledovaniya [A cognitive potential of live story is a strategy of qualitative sociological research]. Vestnik Samarskoj gumanitarnoj akademii. Vypusk «Filosofiya. Filologiya» — Bulletin of the Samara Humanitarian Academy. Series «Philosophy. Philology», 1, 114–152 [in Russian].
Karyakina, S. N. (2010). Harakteristika uchebnogo stressa studentov mladshih i starshih kursov vyssheho uchebnogo zavedeniya [The characteristic of a learning stress among students of junior and senior courses in a higher educational institution]. Uchenye zapiski Orlovskogo gosudarstvennogo universiteta. Seriya: Gumanitarnye i socialnye nauki — The Scientific notes of Orel State University. Series: Humanities and Social Sciences, 2, 210–215 [in Russian].
Matyushkina, E. Ya. (2016). Uchebnyj stress u studentov pri raznyh formah obucheniya [A leaning stress among students in different form learning]. Konsul’tativnaya psihologiya i psihoterapiya — Consultative psychology and psychotherapy, 2, 47–63 [in Russian].
Melnikov, V. I. (2012). Yekzamenacionnyj stress studentov i osnovnye metody ego optimizacii [The examination stress among students and the basic methods it optimization]. Psihologiya. Istoriko-kriticheskie obzory i sovremennye issledovaniya — Psychology. Historical and critical reviews and modern research, 1, 54–60 [in Russian].
Nurkova, V. V. (2000). Svershennoe prodolzhaetsya: Psihologiya avtobiograficheskoj pamyati lichnosti [The Perfect Continues: Psychology of autobiographical memory of personality]. Moscow: Publishing office URAO [in Russian].
Smulson, M. L. (2010). Teoretyko-metodolohichni zasady doslidzhennia mentalnykh modelei svitu [Theoretical and methodological principles of research of mental models of the world]. Naukovi zapysky [Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia»]. Ser.: Psykholohiia i pedahohika — Scientific notes [National University of Ostroh Academy]. Series: Psychology and pedagogy, 14, 43–54 [in Ukrainian].
Tytarenko, T. M. (2015). Sposoby optymizatsii praktyk pobudovy zhyttievoho shliakhu [Ways to optimize the practice of building a way of life]. Naukovi studii iz sotsialnoi ta politychnoi psykholohii — Scientific studies on social and political psychology, 35, 137–147 [in Ukrainian].
Holmogorova, A. B., & Krasnova, V. V. (2011). Socialnaya trevozhnosti studencheskaya dezadaptaciya [The social anxiety and the student disadaptation]. Elektronnyj zhurnal «Psihologicheskaya nauka i obrazovanie» — Electronic Journal «Psychological Science and Education», 1, 1–15. Retrieved from http://www.psyedu.ru/ISSN:2074–5885 [in Russian].
Shevtsiv, T. M. (2011). Avtobiohrafichna pamiat yak neobkhidna umova konstruiuvannia avtobiohrafichnoho naratyvu [Autobiographical memory as a necessary condition for constructing an autobiographical narrative]. Naukovi zapysky Kharkivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu im. H. S. Skovorody. Ser. : Literaturoznavstvo — Scientific notes of Kharkiv National Pedagogical University named after. G. S. Skovoroda. Series: Literary studies, 1(2), 153–159 [in Ukrainian].
Shcherbatyh, Yu. V. (2006). Psihologiya stressa i metody korrekcii [Psychology of stress and methods of correction]. SPb: Piter [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.
Публікація праць в Журналі здійснюється на некомерційній основі.
Після публікації автор має право опублікувати свою роботу в будь-якому іншому засобі масової інформації без дозволу редакції журналу, без посилання на журнал, але з повідомленням редакційної колегії журналу про публікацію своєї роботи в іншому засобі масової інформації.
Редакція має право віддати роботу автора на публікацію до іншого засобу масової інформації, але з дозволу автору.
Положення про конфіденційність
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.