АВТОБІОГРАФІЧНИЙ НАРАТИВ ЯК СПОСІБ ПІДВИЩЕННЯ СТРЕСОСТІЙКОСТІ У СТУДЕНТІВ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2304-1609.2018.1(47).139775

Ключові слова:

автобіографування, автонаратив, навчальний процес, стресостійкість, студенти, емоційний стрес

Анотація

Статтю присвячено аналізу ефективності використання методу автобіографування у роботі зі студентською молоддю. Розглянута проблема навчального стресу, визначено, що період навчання у вищому навчальному закладі характеризується високою стресогенністю. У статті звертається увага на те, що на рівень психологічного стресу впливає не тільки навчальне навантаження, а також загальна нестабільна ситуація у суспільстві, пришвидшений темп життя.

Висвітлюються основні підходи до текстів-наративів як важливого інструменту життєконструювання. Спираючись на практичне застосування автобіографічного методу у роботі зі студентами, доводиться ефективність методики, результати роботи показують зниження рівня негативних емоцій, позитивне планування майбутнього, загальне покращення як психологічного, так і фізичного стану.

Посилання

Burlachuk, L. F., & Korzhova, Y. U. (1998). Psihologiya zhiznennyh situacij [Psychology of life situations]. Moscow: Russian Pedagogical Agency [in Russian].

Gotlib, A. S. (2006). Poznavatel’nyj potencial «Istorii zhizni» (Life store) kak strategii kachestvennogo sociologicheskogo issledovaniya [A cognitive potential of live story is a strategy of qualitative sociological research]. Vestnik Samarskoj gumanitarnoj akademii. Vypusk «Filosofiya. Filologiya» — Bulletin of the Samara Humanitarian Academy. Series «Philosophy. Philology», 1, 114–152 [in Russian].

Karyakina, S. N. (2010). Harakteristika uchebnogo stressa studentov mladshih i starshih kursov vyssheho uchebnogo zavedeniya [The characteristic of a learning stress among students of junior and senior courses in a higher educational institution]. Uchenye zapiski Orlovskogo gosudarstvennogo universiteta. Seriya: Gumanitarnye i socialnye nauki — The Scientific notes of Orel State University. Series: Humanities and Social Sciences, 2, 210–215 [in Russian].

Matyushkina, E. Ya. (2016). Uchebnyj stress u studentov pri raznyh formah obucheniya [A leaning stress among students in different form learning]. Konsul’tativnaya psihologiya i psihoterapiya — Consultative psychology and psychotherapy, 2, 47–63 [in Russian].

Melnikov, V. I. (2012). Yekzamenacionnyj stress studentov i osnovnye metody ego optimizacii [The examination stress among students and the basic methods it optimization]. Psihologiya. Istoriko-kriticheskie obzory i sovremennye issledovaniya — Psychology. Historical and critical reviews and modern research, 1, 54–60 [in Russian].

Nurkova, V. V. (2000). Svershennoe prodolzhaetsya: Psihologiya avtobiograficheskoj pamyati lichnosti [The Perfect Continues: Psychology of autobiographical memory of personality]. Moscow: Publishing office URAO [in Russian].

Smulson, M. L. (2010). Teoretyko-metodolohichni zasady doslidzhennia mentalnykh modelei svitu [Theoretical and methodological principles of research of mental models of the world]. Naukovi zapysky [Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia»]. Ser.: Psykholohiia i pedahohika — Scientific notes [National University of Ostroh Academy]. Series: Psychology and pedagogy, 14, 43–54 [in Ukrainian].

Tytarenko, T. M. (2015). Sposoby optymizatsii praktyk pobudovy zhyttievoho shliakhu [Ways to optimize the practice of building a way of life]. Naukovi studii iz sotsialnoi ta politychnoi psykholohii — Scientific studies on social and political psychology, 35, 137–147 [in Ukrainian].

Holmogorova, A. B., & Krasnova, V. V. (2011). Socialnaya trevozhnosti studencheskaya dezadaptaciya [The social anxiety and the student disadaptation]. Elektronnyj zhurnal «Psihologicheskaya nauka i obrazovanie» — Electronic Journal «Psychological Science and Education», 1, 1–15. Retrieved from http://www.psyedu.ru/ISSN:2074–5885 [in Russian].

Shevtsiv, T. M. (2011). Avtobiohrafichna pamiat yak neobkhidna umova konstruiuvannia avtobiohrafichnoho naratyvu [Autobiographical memory as a necessary condition for constructing an autobiographical narrative]. Naukovi zapysky Kharkivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu im. H. S. Skovorody. Ser. : Literaturoznavstvo — Scientific notes of Kharkiv National Pedagogical University named after. G. S. Skovoroda. Series: Literary studies, 1(2), 153–159 [in Ukrainian].

Shcherbatyh, Yu. V. (2006). Psihologiya stressa i metody korrekcii [Psychology of stress and methods of correction]. SPb: Piter [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-07-28

Номер

Розділ

Статті