ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ САМОРЕГУЛЯЦІЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ ІЗ ЗАТРИМКОЮ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • Л. І. Прохоренко Інститут спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-5037-0550

DOI:

https://doi.org/10.18524/2304-1609.2017.3(45).135188

Ключові слова:

саморегуляція, мотивація, самоконтроль, рефлексія, корекційно-розвивальна програма, школярі із затримкою психічного розвитку

Анотація

У статті обґрунтовано необхідність формування саморегуляції у системі навчання дітей з особливими освітніми потребами, визначено засади психо-корекційної програми дослідження та описано основний зміст формувального експерименту. Основним інструментом забезпечення змісту системи психокорекції стала методика формування саморегуляції, орієнтована на розвиток ключових підструктур саморегуляції: а) навчальної мотивації; б) самоконтролю; в) самооцінки; г) рефлексії; д) самокорекції. Оцінка ефективності психокорекційної програми містить психологічний аналіз саморегуляції навчальної діяльності. Критерії оцінки включають як кількісний, так і якісний аналіз результатів на основі отриманих об’єктивно-експериментальних показників формуючої методики.

Посилання

Markova A. K. (1990). Formyrovanye motyvatsіyi ucheniya [Kniga dliya uchitelya]. Moskva: Prosveshchenie.

Drobot O. A. (2016). Rol i mistse spilkuvannia v systemi navchalno-vykhovnoi diialnosti doshkilnykh zakladiv kompensuiuchoho typu [Osobliva ditina: navchannia i vikhovannia], 4, 67–75.

Zamsha A. V. (2014). Porivnialnyi analiz monolinhvalnoho ta bilinhvalnoho pidkhodiv do navchannia ditei z porushenniamy slukhu [Humanitarnyi visnik DVNZ «Pereiaslav-Khmelnytskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni Hryhoriia Skovorody], 5, 175–183.

Prokhorenko L. I. (2015). Motyvatsiini chinniki navchalnoi diyalnosti shkolyariv iz zatrimkoyu psikhichnogo rozvitku [Osobliva ditina: navchannia i vikhovannia], 1, 58–64.

Prokhorenko L. I. (2016). Diahnostyka samorehuliatsii navchalnoi diialnosti shkoliariv iz zatrymkoiu psykhichnoho rozvytku [Osobliva ditina: navchannia i vikhovannia], 3, 36–44.

Sak T. V. (2017). Yak orhanizuvaty navchannia shkoliariv iz zatrymkoiu psykhichnoho rozvytku v inkliuzyvnomu klasi [Pochatkova shkola], 7, 47–50.

Fedorenko O. F. Zastosuvannia proektnoi systemy navchannia z metoiu rozvytku kompetentnostei uchniv iz porushenniam slukhu [Defektolohiia. Osoblyva dytyna : navchannia i vykhovannia], 3, 59–62.

Deci E. L., Ryan R. M. (1991). A motivational approach to self: integration in personality [Nebraska symposium on motivation]. Lincoln: Nb.L.

McClelland David C. (1953). The Achievement Motive, New York : Appleton-Century-Crofts.

McClelland David C. (1961). Methods of Measuring Human Motivation [The Achieving Society]. Princeton: N.J.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-25

Номер

Розділ

Статті