ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ САМОРЕГУЛЯЦІЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ ІЗ ЗАТРИМКОЮ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2304-1609.2017.3(45).135188Ключові слова:
саморегуляція, мотивація, самоконтроль, рефлексія, корекційно-розвивальна програма, школярі із затримкою психічного розвиткуАнотація
У статті обґрунтовано необхідність формування саморегуляції у системі навчання дітей з особливими освітніми потребами, визначено засади психо-корекційної програми дослідження та описано основний зміст формувального експерименту. Основним інструментом забезпечення змісту системи психокорекції стала методика формування саморегуляції, орієнтована на розвиток ключових підструктур саморегуляції: а) навчальної мотивації; б) самоконтролю; в) самооцінки; г) рефлексії; д) самокорекції. Оцінка ефективності психокорекційної програми містить психологічний аналіз саморегуляції навчальної діяльності. Критерії оцінки включають як кількісний, так і якісний аналіз результатів на основі отриманих об’єктивно-експериментальних показників формуючої методики.Посилання
Markova A. K. (1990). Formyrovanye motyvatsіyi ucheniya [Kniga dliya uchitelya]. Moskva: Prosveshchenie.
Drobot O. A. (2016). Rol i mistse spilkuvannia v systemi navchalno-vykhovnoi diialnosti doshkilnykh zakladiv kompensuiuchoho typu [Osobliva ditina: navchannia i vikhovannia], 4, 67–75.
Zamsha A. V. (2014). Porivnialnyi analiz monolinhvalnoho ta bilinhvalnoho pidkhodiv do navchannia ditei z porushenniamy slukhu [Humanitarnyi visnik DVNZ «Pereiaslav-Khmelnytskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni Hryhoriia Skovorody], 5, 175–183.
Prokhorenko L. I. (2015). Motyvatsiini chinniki navchalnoi diyalnosti shkolyariv iz zatrimkoyu psikhichnogo rozvitku [Osobliva ditina: navchannia i vikhovannia], 1, 58–64.
Prokhorenko L. I. (2016). Diahnostyka samorehuliatsii navchalnoi diialnosti shkoliariv iz zatrymkoiu psykhichnoho rozvytku [Osobliva ditina: navchannia i vikhovannia], 3, 36–44.
Sak T. V. (2017). Yak orhanizuvaty navchannia shkoliariv iz zatrymkoiu psykhichnoho rozvytku v inkliuzyvnomu klasi [Pochatkova shkola], 7, 47–50.
Fedorenko O. F. Zastosuvannia proektnoi systemy navchannia z metoiu rozvytku kompetentnostei uchniv iz porushenniam slukhu [Defektolohiia. Osoblyva dytyna : navchannia i vykhovannia], 3, 59–62.
Deci E. L., Ryan R. M. (1991). A motivational approach to self: integration in personality [Nebraska symposium on motivation]. Lincoln: Nb.L.
McClelland David C. (1953). The Achievement Motive, New York : Appleton-Century-Crofts.
McClelland David C. (1961). Methods of Measuring Human Motivation [The Achieving Society]. Princeton: N.J.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.
Публікація праць в Журналі здійснюється на некомерційній основі.
Після публікації автор має право опублікувати свою роботу в будь-якому іншому засобі масової інформації без дозволу редакції журналу, без посилання на журнал, але з повідомленням редакційної колегії журналу про публікацію своєї роботи в іншому засобі масової інформації.
Редакція має право віддати роботу автора на публікацію до іншого засобу масової інформації, але з дозволу автору.
Положення про конфіденційність
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.