ЕТНОСПЕЦИФІЧНІ ІНДИКАТОРИ АДАПТАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ У СЕРЕДОВИЩІ МІЖКУЛЬТУРНОЇ ВЗАЄМОДІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2707-0409.2021.2(54).252084

Ключові слова:

етнічні стереотипи, етична ідентичність, стратегії акультурації

Анотація

Стаття доповнює існуючі кількісні та якісні дослідження у соціальній та кроскультурній психології про психологічні детермінанти міжкультурних відносин. Автор статті досліджує та пояснює, як типи етнічної ідентичності, ауто- та гетеро-стереотипи пов’язані один з одним і як вони впливають на процес акультурації іноземних студентів в Україні, та на міжкультурну взаємодію. Результати показали, що іноземні студенти, які мають високий рівень позитивної етнічної ідентифікації, висловили сильну перевагу стратегіям інтеграції та низьку перевагу асиміляції та сепарації. У свою чергу, потужне почуття приналежності до етнічної групи та ставлення до інгрупи серед українських студентів сприяє стратегії сегрегації та відчуження іноземних студентів та сприяє акультураційному очікуванню — мультикультурності.

Посилання

Зверева М. А. Психологические особенности взаимосвязи этнических автостереотипов и этнической идентичности в подростковом возрасте [Электронный ресурс] // Психологическая наука и образование. 2010. Т. № 3. — Режим доступа: http://psyedu.ru/journal/2010/3/Zvereva.phtml

Лебедева Н. М. Этническая и кросс-культурная психология. Учебник психологии для студентов гуманитарных вузов. СПб.: «ПИТЕР», 2000. С. 525–531.

Стефаненко Т. Г. Социальная психология этнической идентичности / Стефаненко Т. Г. М.: МГУ, 1999. 280 с.

Философский энциклопедический словарь / ред.-сост. Е. Ф. Губский и др. М. : ИНФРА-М, 2009. 569 с.

Berry, J. W. (2003). Conceptual approaches to acculturation. In K. M. Chun, P. B. Organista, & G. Marin (Eds.), Acculturation. Advances in theory, measurement, and applied research. Washington, D. C.: American Psychological Association, p. 305.

Berry, J. W. & Kim, U. (1988). Acculturation and mental health. In P. R Dasen, J. W. Berry & N. Sartorius (Eds.), Health and cross-cultural psychology: Towards applications. London: Sage. pp. 207–236.

Berry, J. W., Poortinga, Y. H., Segall, M. H., & Dasen, P. R. (2002). Cross-Cultural Psychology: Research and Applications, Second Edition. Cambridge: University Press.

Horowitz, D. (2000). Ethnic Groups in Conflict. London: University of California Press, p. 291.

Kozulin A., Venger A. (1994). Immigration without adaptation: the psychological world of Russian immigrants in Israel. Mind, Culture and Activity, 4, 230–238.

Kvernmo, S., & Heyerdahl, S. (2003). Acculturation strategies and ethnic identity as predictors of behavioral/emotional problems in arctic minority adolescents. Journal of the American Academy of Child Adolescent Psychiatry, 37, 743–751.

Phinney, J. S. (2003). Ethnic identity and acculturation. In K. M. Chun, P. B. Organista, & G. Marнn (Eds.), Acculturation: Advances in theory, measurement, and applied research. Washington, DC: American Psychological Association, pp. 63–82.

Sam, D. L. (2006). Acculturation: Conceptual background and core components. In D. L. Sam & J. W. Berry (Eds.), The Cambridge handbook of acculturation psychology. Cambridge: Cambridge University Press. pp. 1–26.

Sodowsky, G. R., Lai, E. M., & Plake, B. S. (1991). Moderating effects of sociocultural variables on acculturation attitudes of Hispanic and Asian Americans. Journal of Counseling and Development, 70, pp. 194–204.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-27

Номер

Розділ

Статті