ВПЛИВ САМООЦІНКИ ОСОБИСТОСТІ НА ВИБІР ПРОФЕСІЇ ТА АДАПТАЦІЮ ДО НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2707-0409.2021.2(54).241387Ключові слова:
адаптація, професійне самовизначення, самосвідомість, самооцінка, здібності, кар’єраАнотація
Розглянуто проблему професійного самовизначення молодих людей у контексті вибору майбутньої професії. Результати дослідження дали змогу оцінити рівень адаптованості першокурсників до нових умов навчальної діяльності та нового колективу, також вдалось визначити, які фактори сприяли вибору майбутньої професії. З’ясовано проблему соціальних факторів як важливого чинника кар’єрних орієнтацій. Розглянуто ключові підходи до питання вибору майбутньої сфери професійної діяльності на базі особистісних характеристик студентів-першокурсників.
Посилання
Адушинова А. Г. Выбор профессии: мотивационный аспект анализа [Електронний ресурс] / А. Г. Адушинова // Вестник Иркутского гос. технического ун-та. — Иркутск: Изд-во Иркутский гос. технический ун-т, 2009. — Т. 37, № 1. — С. 225–229. — Режим доступу: https://cyberleninka.ru/article/n/vybor-professii-motivatsionnyy-aspekt-analiza/viewer
Андреева Д. А. О понятии адаптация. Исследование адаптации студентов к условиям учебы в вузе / Д. А. Андреева // Человек и общество: уч. зап. — Л.: ЛГУ, 1973. — С. 62–69.
Варнавських Н. М. Проблеми професійного самовизначення молоді на сучасному етапі ринкових перетворень / Н. М. Варнавських // Педагогіка і психологія. — 2002. — № 4. — С. 109–115.
Гудименко К. М. Професійне самовизначення старшокласників як психолого-педагогічна проблема / К. М. Гудименко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. — 2015. — № 2 (46). — С. 227–232.
Кармалюк С. П. Реалізація молодіжної політики в Україні в сучасних умовах: соціальні та регіональні аспекти / С. П. Кармалюк // Актуальні проблеми психології: збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України. — К.: Талком, 2016. — Том. IX: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія, випуск 9. — С. 258-267.
Кенігштейн І. Клас даремних людей [Електронний ресурс] / І. Кенігштейн. — Режим доступу:https://nv.ua/ukr/opinion/klas-daremnihlyudey-50019462.html
Климов Е. А. Психология профессионального самоопределения / Е. А. Климов. — М.: ACADEMIA, 2004. — 301с.
Корнієнко І. О. Професійні орієнтації в системі життєвих стратегій старшокласника/ І. О. Корнієнко // Практична психологія та соціальна робота. — 2006. — № 5. — С. 35–38.
Лозовецька В. Т. Професійна орієнтація молоді в умовах сучасного ринку праці [Електронний ресурс] / В. Т. Лозовецька — К., 2012. — 157 с. — Режим доступу: https://lib.iitta.gov.ua/2950/1/%D0%9C%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84i%D1%8F.pdf
Миколаєнко А. Професійна орієнтація та професійне самовизначення учнів загальноосвітніх навчальних закладів / А. Миколаєнко, В. Герасимчук // Рідна школа. — 2012. — № 11. — С. 66–70.
Харарі Ю. Н. Ці люди стануть зайвими [Електронний ресурс] / Юваль Ной Харарі. — Режим доступу: https://nv.ua/ukr/opinion/recommends/maybutnye-svitu-yuval-noy-harari-pro-te-shcho-chekaye-lyudstvo-u-21-stolitti-ostanni-novini-50066647.html
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).