ВПЛИВ САМООЦІНКИ ОСОБИСТОСТІ НА ВИБІР ПРОФЕСІЇ ТА АДАПТАЦІЮ ДО НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • С. П. Кармалюк Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Україна https://orcid.org/0000-0002-4944-1638
  • Ю. О. Сенчонок Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18524/2707-0409.2021.2(54).241387

Ключові слова:

адаптація, професійне самовизначення, самосвідомість, самооцінка, здібності, кар’єра

Анотація

Розглянуто проблему професійного самовизначення молодих людей у контексті вибору майбутньої професії. Результати дослідження дали змогу оцінити рівень адаптованості першокурсників до нових умов навчальної діяльності та нового колективу, також вдалось визначити, які фактори сприяли вибору майбутньої професії. З’ясовано проблему соціальних факторів як важливого чинника кар’єрних орієнтацій. Розглянуто ключові підходи до питання вибору майбутньої сфери професійної діяльності на базі особистісних характеристик студентів-першокурсників.

Посилання

Адушинова А. Г. Выбор профессии: мотивационный аспект анализа [Електронний ресурс] / А. Г. Адушинова // Вестник Иркутского гос. технического ун-та. — Иркутск: Изд-во Иркутский гос. технический ун-т, 2009. — Т. 37, № 1. — С. 225–229. — Режим доступу: https://cyberleninka.ru/article/n/vybor-professii-motivatsionnyy-aspekt-analiza/viewer

Андреева Д. А. О понятии адаптация. Исследование адаптации студентов к условиям учебы в вузе / Д. А. Андреева // Человек и общество: уч. зап. — Л.: ЛГУ, 1973. — С. 62–69.

Варнавських Н. М. Проблеми професійного самовизначення молоді на сучасному етапі ринкових перетворень / Н. М. Варнавських // Педагогіка і психологія. — 2002. — № 4. — С. 109–115.

Гудименко К. М. Професійне самовизначення старшокласників як психолого-педагогічна проблема / К. М. Гудименко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. — 2015. — № 2 (46). — С. 227–232.

Кармалюк С. П. Реалізація молодіжної політики в Україні в сучасних умовах: соціальні та регіональні аспекти / С. П. Кармалюк // Актуальні проблеми психології: збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України. — К.: Талком, 2016. — Том. IX: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія, випуск 9. — С. 258-267.

Кенігштейн І. Клас даремних людей [Електронний ресурс] / І. Кенігштейн. — Режим доступу:https://nv.ua/ukr/opinion/klas-daremnihlyudey-50019462.html

Климов Е. А. Психология профессионального самоопределения / Е. А. Климов. — М.: ACADEMIA, 2004. — 301с.

Корнієнко І. О. Професійні орієнтації в системі життєвих стратегій старшокласника/ І. О. Корнієнко // Практична психологія та соціальна робота. — 2006. — № 5. — С. 35–38.

Лозовецька В. Т. Професійна орієнтація молоді в умовах сучасного ринку праці [Електронний ресурс] / В. Т. Лозовецька — К., 2012. — 157 с. — Режим доступу: https://lib.iitta.gov.ua/2950/1/%D0%9C%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84i%D1%8F.pdf

Миколаєнко А. Професійна орієнтація та професійне самовизначення учнів загальноосвітніх навчальних закладів / А. Миколаєнко, В. Герасимчук // Рідна школа. — 2012. — № 11. — С. 66–70.

Харарі Ю. Н. Ці люди стануть зайвими [Електронний ресурс] / Юваль Ной Харарі. — Режим доступу: https://nv.ua/ukr/opinion/recommends/maybutnye-svitu-yuval-noy-harari-pro-te-shcho-chekaye-lyudstvo-u-21-stolitti-ostanni-novini-50066647.html

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-27

Номер

Розділ

Статті