ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СТАНУ ВНУТРІШНЬОГО ДИСКОМФОРТУ СЛІДЧИХ З РІЗНИМ ДОСВІДОМ РОБОТИ ТА ШЛЯХИ ЇХ КОРЕКЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2707-0409.2021.1(53).241360Ключові слова:
особистість слідчого, професійна діяльність, стаж роботи, дискомфорт, стрес, емоційна напруга, дисгармоніяАнотація
Актуальність теми пов’язана із фактом, що частота прояву негативних емоційних станів з часом приводить до перетворення їх у постійний фон професійного життя. Специфіка діяльності слідчого полягає в тому, що негативні емоції характеризуються більшою інтенсивністю, ніж позитивні, вони спрямовані всередину і досить часто не мають зовнішнього вираження. Загальна тенденція полягає у тому, що у слідчих з високим рівнем емоційного дискомфорту відсутнє почуття задоволення життям, діагностується емоційне напруження, тривожність, скутість, невпевненість, неврівноваженість. У них відстежується тенденція до постійного зниження настрою, виникнення стану апатії, емоційного застрягання на своїх невдачах; відсутнє вміння прислухатися до себе і своїх почуттів, розвинене неадекватне сприйняття різних життєвих ситуацій (підвищується драматизм сприйняття). Психологічна діагностика емпірично підтвердила особливий психологічний статус п’ятого року перебування на посаді слідчого щодо формування внутрішнього дискомфорту.
Посилання
Водопьянова Н. Е. Синдром выгорания: диагностика и профилактика / Водопьянова Н. Е., Старченкова Е. С. — СПб.: Питер, 2008. — 336 с.
Волошко Н. І. Вплив психофізіологічних властивостей фахівця на професійну діяльність / Н. І. Волошко //Актуальні проблеми професійної орієнтації та професійного навчання незайнятого населення в умовах фінансово-економічній кризи: зб. наук. праць за матеріалами ІV Всеукр. наук.-практ. конф., 30 жовт. 2009 р. — К.: ІПК ДСЗУ, 2010. — С. 79–88.
Деркач А. А. Акмеологическая культура личности: содержание, закономерности, механизмы развития / А. А. Деркач, Е. В. Селезнева. — М.: МПСИ; Воронеж: НПО «МОДЭК», 2006. — 493 с.
Діалогічність як форма існування і розвитку особистості: монографія / за заг. ред. Г. О. Балла, М. В. Папучі]. — Ніжин: Міланік, 2015. — 343 с.
Зеер Э. Ф. Психология профессиональных деструкций / Э. Ф. Зеер, Э. Э. Сыманюк. — М.: Академический проект; Екатеринбург: Деловая книга, 2005. — 240 с.
Санникова О. П. Результаты апробации оригинального тест-опросника социальной адаптивности / О. П. Санникова //Вестник Харьковского ун-та. — Харьков, 2002. — № 550. — С. 211–214.
Титаренко Т. М. Життєві завдання особистості в інтерперсональному контексті / Т. М. Титаренко //Психолого-педагогічні засади розвитку особистості в освітньому просторі: матер. методол. семінару АПН України 19 березня 2008 р. — К.: АПН України, 2008. — С. 411–418.
Філіппов С. О. Профілактика синдрому «вигоряння» як умова оптимізації правоохоронної діяльності співробітників органів охорони державного кордону // Пробл. загал. та педагог. психології: зб. наук. праць Ін-ту психології ім. Г. С. Костюка АПН України / за ред. Максименка С. Д. Т. 5, ч. 4. — К., 2013. — С. 335–338.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).