ДОСЛІДЖЕННЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ІЗ СИСТЕМНИМИ ПОРУШЕННЯМИ МОВЛЕННЯ

Автор(и)

  • Г. Б. Соколова Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського, Україна https://orcid.org/0000-0002-9913-1814

DOI:

https://doi.org/10.18524/2707-0409.2021.1(53).241356

Ключові слова:

пізнавальна активність, особистість дитини дошкільного віку, системні порушення мовлення, самооцінка, тривожність

Анотація

Стаття присвячена актуальній проблемі розвитку пізнавальної активності дітей дошкільного віку із системними порушеннями мовлення. Показано, що особливого значення ця проблема набуває в умовах підготовки реформи дошкільної освіти. Результати емпіричного дослідження довели, що діти дошкільного віку із системними порушеннями мовлення мають низький рівень пізнавальної активності (за всіма завданнями, які надавалися дітям). Виходячи з отриманих результатів, припускаємо, що особливу увагу на тлі корекції порушень мовленнєвого розвитку необхідно приділити формуванню емоційної складової пізнавальної активності дітей; формувати сприймання; розширювати спектр зовнішніх та внутрішніх пізнавальних дій.

Посилання

Альбуханова-Славская К. А. Активность и сознание личности как субъекта деятельности // Активность и развитие личности. — М.: Наука, 1989. — С. 110–134.

Засєкіна Л. В. Вступ до психолінгвістики / Засєкіна Л. В., Засєкін С. В. — Острог: Вид-во нац. ун-ту «Острозька академія», 2002. — 168 с.

Костюк Г. С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості / за ред. Л. М. Проколієнко. — К.: Рад. школа, 1989. — 608 с.

Крутій К. Л. Діагностика мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку /К. Л. Крутій. — Запоріжжя: ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2005. — С. 78–107.

Мартиненко І. В. Комунікативний потенціал особистості як фактор ефективного спілкування дітей із системними порушеннями мовлення [Електронний ресурс] / І. В. Мартиненко // Особистість в умовах кризових викликів сучасності: матеріали методологічного семінару НАПН України (24 березня 2016 року) / [за ред. С. Д. Максименка]. — К., 2016. — С. 383–391. — Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/704987/

Мартиненко І. В. Психологічні засади формування комунікативної діяльності дітей старшого дошкільного віку з системними порушеннями мовлення: дис. ... доктора психологічних наук / Ірина Володимирівна Мартиненко; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. — К., 2017. — 502 с.

Новий тлумачний словник української мови: у 4 томах / укладачі В. Яременко, О. Сліпушко. — К.: АКОНІТ, 2013. — 910 с.

Петровский В. А. Психология неадаптивной активности / Открытый университет. — М.: ТОО «Горбунок», 2013. — 224 с.

Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии. — СПб.: Питер, 2001. — 720 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-24

Номер

Розділ

Статті