ОСОБИСТІСНІ ДЕТЕРМІНАНТИ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ В ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2707-0409.2021.1(53).241352Ключові слова:
відповідальність, особистість, підліток, самооцінка, ситуація, вибірАнотація
Стаття присвячена актуальній проблемі розвитку особистості у підлітковому віці — виявленню особистісних детермінант відповідальності у цьому періоді. Показано, що особливого значення ця властивість особистості набуває у сучасному соціальному просторі серед молоді, яка часто потрапляє у ситуації морального вибору та вчинку. Емпірично доведено, що основними особистісними детермінантами, що визначають готовність підлітків до прийняття на себе відповідальності, є ціннісні орієнтації та самооцінка власних моральних якостей (відповідальність, чесність, чуйність, дбайливість).
Посилання
Дементий Л. И. Ответственность: типология и личностные основания /Л. И. Дементий. — Омск: Изд-во Омск. ун-та, 2001. — 192 с.
Йонас Г. Принцип ответственности: опыт этики для технологической цивилизации /Г. Йонас. — М. : Айрис-Пресс, 2004. — 480 с.
Леонтьев Д. А. Очерк психологии личности / Д. А. Леонтьев. — М.: Смысл, 1993. — 216 с.
Муздыбаев К. Психология ответственности /К. Муздыбаев. — М.: Наука, 2014. — 248 с.
Перлз Ф. Опыты психологии самосознания /Ф. Перлз, Р. Хефферлин, П. Гудмен. — М. : Наука, 1993. — 240 с.
Патинок О. П. Відповідальність у структурі професійної моделі соціального працівника /О. П. Патинок//Соціальна робота в Україні: теорія і практика. — 2005. — № 3. — С. 49 -57.
Цілинко І. О. Дослідження моральної сфери студентів ВНЗ /І. О. Цілинко//Вісник ОНУ. — 2013. — Т. 18, вип. 22 (3). — С. 207–216.
Damon W., Gregory A. The youth charter: Towards the formation of adolescent moral identity // J. of Moral education. — 1997. — 26(2). — P. 117–131. doi: 10.1080/0305724970260201
Gilligan C. In a different voice: Women’s conceptions of self and morality // Harvard Educational Review. — 1977. — 47. — P. 1–26. doi: 10.17763/haer.47.4.g6167429416hg5l0
Higgins E. T. Moral Functioning, moral identity, and moral self-concepts // Symposium on Personality and Moral Character. October 12–14. — 2006.
Kohlberg L. Stage and sequence: the cognitive-developmental approach to socialization // Defining Perspectives in Moral Development / ed. Puka B. — New York, NY, 1994. — Garland Publishing. — P. 1–134.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).