ПСИХОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ОСОБЛИВОСТЕЙ ЕМОЦІЙНОГО РЕГУЛЮВАННЯ КОМУНІКАЦІЇ У ДІТЕЙ ІЗ ПОРУШЕННЯМИ ІНТЕЛЕКТУ І НОРМОТИПОВИМ РОЗВИТКОМ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2707-0409.2021.1(53).241348Ключові слова:
комунікація, комунікативна поведінка, емоційне регулювання комунікації, порушення інтелектуального розвиткуАнотація
У статті здійснено теоретичний аналіз особливостей емоційної поведінки підлітків із порушеннями інтелекту, які впливають на формування їх комунікативних взаємин з однолітками. Визначено сутність поняття «емоційне регулювання комунікації». Емпірично досліджено психологічні особливості емоційного регулювання комунікації у дітей підліткового віку. За результатами дослідження здійснено диференційний аналіз емоційного регулювання комунікативної поведінки у школярів із порушеннями інтелекту і нормотиповим розвитком. Висвітлено основні відмінності у формуванні емоційних якостей, які виступають засадничими чинниками становлення комунікативної поведінки учнів обох категорій і необхідними факторами забезпечення їх комунікативної взаємодії.
Посилання
Гончар К. Роль емпатійного мовлення в досягненні успішної комунікації/ К. Гончар, А. Рогатюк // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. — 2013. — № 18. — С. 24–27.
Жданова І. В., Буракова Н. В. Емоційна саморегуляція в контексті проблеми психічного здоров’я поліцейського // Психічне здоров’я особистості у кризовому суспільстві : зб. тез ІII Всеукраїнської науково-практичної конференції (19 жовтня 2018 р.). — Львів : ЛьвДУВС, 2018. — C. 134–139.
Кириченко Т. Психологічні особливості саморегуляції вчителя в комунікації у процесі мовленнєво-педагогічного спілкування / Т. Кириченко // Психолінгвістика. — 2016. —Вип. 20(1). — С. 125–135.
Кондратюк С. Позитивне мислення як передумова досягнення успіху в навчальній діяльності / С. Кондратюк // Проблеми гуманітарних наук. Психологія. — 2014. — Вип. 33.— С. 71–82.
Кузнецова І. В. Критика та зауваження в діловій комунікації / І. В. Кузнецова // Методологія та практика лінгвістичної підготовки іноземних студентів : збірник матеріалів міжвузівської науково-практичної конференції, Харків, 18 квітня 2012 р. —Харків : ХНМУ. 2012. — С. 101–106.
Періг І. М., Дроздюк В. Д. Емоційна саморегуляція у підлітковому віці // Актуальні задачі сучасних технологій : матеріали VІ Міжн. наук.-тех. конференції молодих учених та студентів. Тернопіль 16–17 листопада. 2017. — Тернопіль, 2017. — С. 212–213.
Психологічні технології ефективного функціонування та розвитку особистості : монографія / за ред. С. Д. Максименка, С. Б. Кузікової, В. Л. Зливкова. — Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019. — 540 с
Психологія спілкування : навч. посіб. / Л. О. Савенкова, В. В. Сгадова, Л. Л. Борисенко та ін. — Київ : КНЕУ, 2015. — 309 с.
Троицкая Е. А. Особенности взаимосвязи эмпатии и невротизации личности // Вестник МГЛУ. Образование и педагогические науки. — 2017. — Вып. 3 (774). — С. 132–141.
Уйсімбаєва М. Соціальна активність особистості як чинник суспільного розвитку / М. Уйсімбаєва // Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. — 2014. — Вип. 132. — С. 247–250.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).