ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ МОТИВАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ УЧНІВ 9-Х КЛАСІВ НА ОДНОПРОФІЛЬНОМУ РІВНІ НАВЧАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2707-0409.2019.1(49).185770

Ключові слова:

структура мотивації, динаміка мотивації, взаємозв’язок мотиваційних параметрів, аспекти професійного вибору, допрофільний рівень навчання

Анотація

У статті надані теоретичні та практичні аспекти розв’язання актуальної психолого-педагогічної задачі — професійного самовизначення учнів 9-х класів на прикладі аналізу результатів експериментального дослідження структури та динаміки психологічних особливостей мотивації професійного самовизначення. Дослідження здійснювалося на основі методів математичностатистичного аналізу (первинна описова статистика, аналіз відмінностей у розподілі ознак за критерієм t Стьюдента, кореляційний аналіз з використанням лінійної кореляції rxy-Пірсона). Математична обробка здійснювалася за допомогою пакета математично-статистичних програм SPSS-17.0, Statistica 10.0. За результатами емпіричного дослідження визначено, що необхідною умовою оптимального процесу професійного самовизначення є формування та розвиток мотиваційних компонентів в учнів на допрофільному рівні навчання у процесі психологічного супроводу їх професійного самовизначення.

Посилання

Bandura A. (2000). Teoriia sotsialnogo naucheniia [Social learning theory]. SPb.: Evraziia, 320 s [in Russian].

Bozhovich L. I. (2008). Lichnost i ee formirovanie v detskom vozraste [Personality and its formation in childhood]. SPb.: Piter, 400 s [in Russian].

Bolshoi psikhologicheskii slovar (2003). Pod red. B. G. Meshcheriakova, V. P. Zinchenko [Big psychological dictionary]. M.: Praim-Evroznak, 672 s [in Russian].

Gamezo M. V., Petrova E. A., Orlova L. M. (2003). Vozrastnaia i pedagogicheskaia psikhologiia: Ucheb. posobie dlia studentov vsekh spetsialnostei pedagogicheskikh vuzov [Developmental and pedagogical psychology]. M.: Pedagogicheskoe obshchestvo Rossii, 512 s [in Russian].

Davydov V. V. (1991). Uchebnaia deiatelnost: sostoianie i problemy issledovaniia // Voprosy psikhologii [Educational activities: state and problems of research]. № 6. — S. 5–14 [in Russian].

Zinchenko S. (1990). Pochemu detiam byvaet trudno uchitsia [Why children can be hard to learn]. K.: Rad. shk., 56 s [in Russian].

Kulagina I. Iu., Koliutskii V. N. (2001). Vozrastnaia psikhologiia: polnyi zhiznennyi tsikl razvitiia cheloveka. Uchebnoe posobie dlia studentov vysshikh uchebnykh zavedenii [Developmental psychology: the full life cycle of human development]. M.: TTs «Sfera», 464 s [in Russian].

Maksimenko S. D. (1999). Obshchaia psikhologiia [General psychology]. M.: Refl.-buk, K.: Valer, 528 s [in Russian].

Maksymenko S. D. (2002). Rozvytok psykhiky v ontohenezi [Mental development in ontogenesis]. K.:Forum, T. I. — 319 s. — T. II. — 335 s [in Ukrainian].

Milman V. E. (1987). Vnutrenniaia i vneshniaia motivatsiia uchebnoi deiatelnosti // Voprosy psikhologii [Internal and external motivation of educational activities]. № 4. — S. 130–138 [in Russian].

Nemov R. S. (1999). Psikhologiia: ucheb. dlia stud. vyssh. ped. ucheb. zavedenii [Psychology: a textbook for students of higher pedagogical educational institutions]. M.: Gumanit. izd. Tsentr VLADOS, 640 s [in Russian].

Rudenko V. M. (2009). Matematychni metody v psykholohii [mathematical methods in psychology]. V. M. Rudenko, N. M. Rudenko. — Kyiv: Akademvydav, 384 s [in Ukrainian].

Sidorenko E. V. (2000). Metody matematicheskoi obrabotki v psikhologii [methods of mathematical processing in psychology]. SPb.: OOO «Rech», 350 s [in Russian].

Slepko I. N., Ledovskaia T. V. (2013). Obrabotka i interpretatsiia rezultatov psikhologicheskogo issledovaniia: uchebnoe posobie [Processing and interpretation of the results of psychological research: a tutorial]. I. N. Slepko, T. V. Ledovskaia. — Iaroslavl: Izd-vo IaGPU, 136 s [in Russian].

Titkova L. S. (2002). Matematicheskie metody v psikhologii [mathematical methods in psychology]. L. S. Titkova. — Vladivostok: Izdatelstvo Dalnevostochnogo universiteta, 85 s [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-23

Номер

Розділ

Статті