ПСИХОДІАГНОСТИЧНИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ ДОСЛІДЖЕННЯ КОМПОНЕНТІВ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ ДО ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНОГО САМОРОЗВИТКУ

Автор(и)

  • Т. С. Кетлер-Митницька «Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія» Запорізької обласної ради, Україна https://orcid.org/0000-0002-1665-4282

DOI:

https://doi.org/10.18524/2707-0409.2019.1(49).185766

Ключові слова:

готовність до особистісно-професійного саморозвитку, когнітивний, аксіологічно-мотиваційний та поведінковий компоненти готовності, психодіагностичний інструментарій

Анотація

У статті подано інформацію про використані діагностичні засоби та отримані результати вітчизняних досліджень здатності до самoрозвитку майбутніх психологів. Автором охарактеризовано методики, застосування яких може бути оптимальним для вивчення аксіологічно-мотиваційного, когнітивного та поведінкового компонентів готовності студентів-психологів до саморозвитку в особистісній та професійній сферах. Наведене обґрунтування діагностичної цінності запропонованих методик в межах експериментального вивчення інтернальності як чинника готовності до особистісно-професійного саморозвитку майбутніх психологів.

Посилання

Adamska, Z. (2011). Subiektnist u systemi profesiino znachushchykh yakostei osobystosti maibutnikh psykholohiv [Subjectity in the system of future psychologists’ professionally significant qualities of the personality]. Psykholohiia osobystosti — Psychology of personality, 1, 51–58 [in Ukrainian].

Bazilevska, L. (2014). Rozvytok profesiinoi refleksii maibutnoho psykholoha u konteksti stanovlennia yoho profesiohenezu [Development of future psychologist’s professional reflection in the context of his professionogenesis’ formation]. Molod i rynok — Youth and the market, 4, 88–91 [in Ukrainian].

Barchii, M. S. (2015). Do problemy profesiinoho stanovlennia maibutnikh psykholohiv [About the problem of future psychologists’ professional formation]. Visnyk Natsionalnoho universytetu oborony Ukrainy — Bulletin of the National Defense University of Ukraine, 3(46), 14–19 [in Ukrainian].

Zatvorniuk, O. M. (2016). Formuvannia u maibutnikh psykholohiv hotovnosti do profesiinoho samovdoskonalennia [Formation of future psychologists’ readiness for professional self-improvement]: Candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Zeer, E. F., & Shakhmatova, O. N. (1999). Lichnostno-orientirovannye tekhnologii professionalnogo razvitiia spetsialista [Person-oriented technologies of a specialist’s professional development]. Ekaterinburg : Izd-vo Ural. gos. prof.ped. un-ta [in Russian].

Ilin, E. P. (2006). Motivatsiia i motivy [Motivation and motives]. Sankt-Peterburg : Piter [in Russian].

Kuzikova, S. B., & Kuzikov, B. O. (2010). Konstruiuvannia metodyky doslidzhennia samorozvytku osobystosti [Designing of a method for personality selfdevelopment research]. Visnyk NTUU «KPI». Filosofiia. Psykholohiia. Pedahohika : zbirnyk naukovykh prats — Bulletin of the NTUU «KPI». Philosophy. Psychology. Pedagogy: a collection of scientific works, 2(29), 106–112 [in Ukrainian].

Piankova, G. S. (Comp.). (2012). Lichnostnaia i professionalnaia refleksiia: psikhologicheskii praktikum [Personal and professional reflection: psychological workshop]. Krasnoiarsk [in Russian].

Sopov, V. F., & Karpushina LV. (2001). Morfologicheskii test zhiznennykh tsіnnostei. [Morphological life values test]. Prikladnaia psikhologiia — Applied psychology, 4, 9–30 [in Russian].

Shtepa, O. S. (2013). Tendentsii osobystisnoho samorozvytku maibutnikh psykholohiv: resursnyi aspekt [Trends of future psychologists’ personal selfdevelopment: resource aspect]. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia: Filosofski nauky — Bulletin of Lviv University. Series: Philosophical Sciences, 16, 232–240 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-23

Номер

Розділ

Статті