КОЛЬОРОВА ІНДЕКСАЦІЯ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ ОСОБИСТОСТІ: РЕЗУЛЬТАТИ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2304-1609.2015.2%20(36).134862Ключові слова:
методика Ш. Шварца, соціальні культури, цінності культури, тест М. Люшера, колірні переваги, колірне колоАнотація
У експериментальному дослідженні аналізується статистичний взаємозв’язок між ціннісними орієнтаціями респондентів на рівні соціальних культур (за тестом Ш. Шварца) та їх колірними уподобаннями (за М. Люшером). Особливо цікавим є розташування психологічних якостей у тестових методиках: обидва автори обирають форму кола. За результатами кореляційного аналізу проведено колірне індексування типів ціннісних орієнтацій — кожному з останніх поставлено у відповідність значення певного кольору. Показано, що є підстави вважати: ціннісні типи при їх круговому розташуванні, за схемою Шварца, своїми колірними індексами в основному відповідають колірному колу. Результати дослідження можуть розглядатися як чергова спроба використовувати арсенал точних наук в психології, оскільки довжина хвилі кольору пов’язується тут з групою психологічних рис.Посилання
Bazyma B. A. Cvet i psihika: monografija / B. A. Bazyma. — Har’kov: Izd-vo HGAK, 2001. — 100 s.
Voropaev E. P. «Cennostnye orientacii» Shvarca i «cvetovye predpochtenija» Ljushera: vozmozhnosti sootnesenija / E. P. Voropaev, V. A. Medincev // Zhurnal praktikujushhego psihologa. — 2011. — № 18. — S. 102–117.
Karandashev V. N. Metodika Shvarca dlja izuchenija cennostej lichnosti: koncepcija i metodicheskoe rukovodstvo / V. N. Karandashev. — SPb.: Rech’, 2004. — 74 s.
Klar G. Test Ljushera. Psihologija cveta / G. Klar. — M.: Piter, 1998. — 94 s.
Nasledov A. D. Matematicheskie metody psihologicheskogo issledovanija. Analiz i interpretacija dannyh. Uchebnoe posobie / A. D. Nasledov. — SPb.: Rech’, 2004. — 392 s.
Polnyj cvetopsihologicheskij test Maksa Ljushera / Sost. V. Dragunskij. — M.: Astok Press, 1995. — 448 s.
Serov N. V. Lechenie cvetom. Moda i garmonija / N. V. Serov. — SPb.: LISS, 1993. — 48 s.
Schwartz Sh. Kul’turnye cennostnye orientacii: priroda i sledstvija nacional’nyh razlichij / Shalom Schwartz // Psihologija. Zhurnal Vysshej shkoly jekonomiki. — 2008. — T. 5, № 2. — S. 37–67.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Правовласниками опублікованого матеріалу являються авторський колектив та засновник журналу на умовах, що визначаються видавничою угодою, що укладається між редакційною колегією та авторами публікацій. Ніяка частина опублікованого матеріалу не може бути відтворена без попереднього повідомлення та дозволу автора.
Публікація праць в Журналі здійснюється на некомерційній основі.
Після публікації автор має право опублікувати свою роботу в будь-якому іншому засобі масової інформації без дозволу редакції журналу, без посилання на журнал, але з повідомленням редакційної колегії журналу про публікацію своєї роботи в іншому засобі масової інформації.
Редакція має право віддати роботу автора на публікацію до іншого засобу масової інформації, але з дозволу автору.
Положення про конфіденційність
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.